Ders Sorumluları
|
GÜLŞEN DEMİR |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
dersin amaçları:
• Türkçe ve İngilizce dilbilgisi kurallarını daha iyi anlayabilmek
• gramer yapılarını dilin bütünlüğünden uzak ayrı ayrı kurallar değil de bir sitem içerisinde bibirine bağlı olarak algılamak
• Türkçe ve İngilizce’yi yapı, sözcük, anlam ve söylem açısından incelemek
• Türkçe ve İngilizce metinleri çevirirken karşılaştırmalı çözümleme tekniklerini kullanmak
• Türkçe ve İngilizce mikro ve makro gramer yapılarını anlamak
|
Dersin İçeriği |
Bu ders Türkçe ve İngilizce gramer yapılarını açıklamayla başlar. Yapılar bağlam içerisinde sunulur ve öğrencilerin yapıları keşfetmeleri, çözümlemeleri, her iki dildede karşılaştırma yapmaları beklenir. Öğrenciler çeşitli uygulama aktiviteleri ile her iki dilede hakim olmayı öğrenirler ve bu sayede daha doğru çeviri yapmaları beklenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Dersin kazanımları:
• hem Türkçe hemde İngilizce düşünebilmek
• hem Türkçe hemde İngilizce dilbilgisi kurallarını bilip kullanabilmek
• hem Türkçe hemde İngilizce dilbilgisi kurallarını bilip metin içerisinde nasıl işlev gördüklerini anlamak ve buna göre dili kullanmak
• mekanik bir şekilde kuralları ezberlemek yerine dil hakkında eleştirel düşünüp çözümlemeci bir yaklaşım kullanmak
• dili analiz etmek
• Türkçe ve İngilizce çeviri yapmak
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dil Bilgisine giriş |
2. Hafta |
ŞART CÜMLELERİ |
3. Hafta |
ŞART CÜMLELERİ |
4. Hafta |
ŞART CÜMLELERİ |
5. Hafta |
EDİLGEN YAPI |
6. Hafta |
EDİLGEN YAPI |
7. Hafta |
EDİLGEN YAPI |
8. Hafta |
MIDTERM |
9. Hafta |
SIFAT CÜMLELERİ |
10. Hafta |
SIFAT CÜMLELERİ |
11. Hafta |
SIFAT CÜMLELERİ |
12. Hafta |
İSİM CÜMLELERİ |
13. Hafta |
İSİM CÜMLELERİ |
14. Hafta |
BAĞLAÇLAR |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
- |
Kısa Sınavlar (%) |
- |
Ödevler (%) |
- |
Uygulamalar (%) |
- |
Laboratuar (%) |
- |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
- |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
- |
Final (%) |
100 |
Diğer (%) |
- |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
İngilizce-Türkçe Karşılaştırmalı Dil Bilgisi Dr. Ali Işık Dr. Ertan Erol Pelikan Yayıncılık
English Turkish Comparative Grammar Prof. Dr. Kelim Erkan Türkmen Macmillan
Next Generation Grammar Pamela Vittorio, Jennifer Recio Lebedev Edt.: David Bohlke
Grammar and Beyond - essentıals CAMBRIDGE Blass, Ianuzzi, Savage with Reppen
Çalışma Kağıtları |
Staj / Uygulama |
- |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ÖÇ-1 | | | 4 | | | | 4 | | | | | | | | | ÖÇ-2 | | | 5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ-3 | | | 5 | | | | 3 | 3 | | | | | | | | ÖÇ-4 | | | 5 | | | | | 3 | | | | | | | | ÖÇ-5 | | | 4 | | | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ-6 | | | | | | | | 4 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|