Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
İlgili programların mesleki amaçlı kullanımı ile ilgili yeterlilikleri kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Çeviri sürecinde kullanılabilecek Ofis programları ile bilgisayar destekli çeviri programlarından Across programı üzerinde uzmanlaşma |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanlar aşağıdaki kazanımları edinir:
1. Ofis programları kullanır.
2. SDL Trados çeviri programını kullanır.
3. SDL Trados çeviri programı ile çeviri belleği ve terminoloji veritabanı oluşturur.
4. SDL Trados çeviri programı ile proje yürütür. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Ders hakkında bilgilendirme |
2. Hafta |
Ofis programlarına genel bakış |
3. Hafta |
PDF belgeleri ile çalışma |
4. Hafta |
Çeviri projesi öncesi metin düzenleme |
5. Hafta |
CAT programlarına genel bakış |
6. Hafta |
SDL Trados'a giriş |
7. Hafta |
SDL Trados üzerinde çeviri belleği, terminoloji ve proje oluşturma |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Proje gruplarının oluşturulması, proje metni seçimi |
10. Hafta |
Proje çalışması |
11. Hafta |
Proje çalışması |
12. Hafta |
Proje çalışması |
13. Hafta |
Check-Out süreci, çevirinin düzenlenmesi |
14. Hafta |
Son okuma süreci, proje teslimi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
- |
Ödevler (%) |
- |
Uygulamalar (%) |
- |
Laboratuar (%) |
- |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
- |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
- |
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
- |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
- |
Staj / Uygulama |
- |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | PY15 | ÖÇ1 | | | | | | | | | | 4 | | | | | 4 | ÖÇ2 | | | | | | | | | | 4 | | | | | 4 | ÖÇ3 | | | | | | | | | | 4 | | | | | 5 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | 5 | | | | 1 | 5 |
|