Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
None |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencilere aşağıdaki becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir;
- bağlam içerisinde kelime ve kelime öbeklerinin anlamını tahmin etme
- yazılı metin içerisinde ana fikir ve ana fikri destekleyen ayrıntıları anlama
- yazarın amacını, görüş açısını ve ne demek istediğini çözebilme
- yazılı metin içerisinde fikirler arasındaki bağlantıları çözümleme, metinde doğrudan yada dolaylı geçen fikirlerden sonuç çıkarma
- yazılı metinleri değerlendirebilmek için eleştirel düşünme becerilerini kullanabilme
- çeviri kuramları ışığında yazılı metinleri çevirebilme
|
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği üç açıya göre oluşturulmuştur. Öğrenciler temel okuma becerilerini ( hızlı okuma ve anlama, çıkarımda bulunma, metin düzenini kavrama, kelime anlamını tahmin etme vb.) geliştirip, bunu sınıf içi okumalarda uygulayacaklardır. Buna ek olarak, öğrencilerin bazı özel alan kelimelerine ve genel dil kullanımına odaklanacak ve metinlerin belirli bölümlerini sözel olarak çevireceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanlar aşağıdaki kazanımları edinir:
1. Eleştirel düşünce ve problem çözme yaklaşımlarıyla bireysel olarak metin okur.
2. Amaç ve metne göre okuma stratejileri belirler.
3. Anlama stratejilerinin etkinliğini değerlendirir.
4. Yeni bir kelimeyle karşılaştırdıklarında kelime dağarcıklarını ve tahmin becerilerini kullanır.
5. Her metnin gerektirdiği becerileri, yöntemleri ve çeşitli öğrenme stratejilerini belirleyerek uygular.
6. Orta-ileri seviyede yazılı metinleri çevirir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Introduction to the course |
2. Hafta |
Context: International Concerns
"Immigration Debate Stirring on Both Sides of Atlantic"
Discussion
"World Population Growth"
Discussion
|
3. Hafta |
Context: International Concerns
"Safe Water"
Discussion
"Automakers Going Green"
Discussion
|
4. Hafta |
Context: World Affairs
“'New Europe' Goes Global"
Discussion
"Africa: Poverty, Politics and Disease"
Discussion
|
5. Hafta |
Context: World Affairs
"Kosova: Waiting for Independence"
Discussion
"Egypt: Youth and Democracy"
Discussion
|
6. Hafta |
Context: Life and Trends
"Cape Town Carnival"
Discussion
"America’s Changing Family"
Discussion
|
7. Hafta |
Context: Life and Trends
"Safety for Kids on the Net"
Discussion
"Populations Aging Worldwide"
Discussion
|
8. Hafta |
MIDTERM |
9. Hafta |
Context: Environment and Health
"Bio-Fuels: An Alternative to Gasoline"
Discussion
"New Targets to Disrupt HIV"
Discussion |
10. Hafta |
Context: Environment and Health
"Hero of the Planet"
Discussion
"Prescription Sleep Aids"
Discussion
|
11. Hafta |
Context: Culture and Entertainment
"Writers Demand Human Rights"
Discussion
"Women: Their Unique Beauty"
Discussion
|
12. Hafta |
Context: Culture and Entertainment
"Korean Pop Culture"
Discussion
"Martin Scorsese: America’s 'Real' Director"
Discussion
|
13. Hafta |
Students’ oral presentations on chosen topics |
14. Hafta |
Students’ oral presentations on chosen topics |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
25 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
10 |
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
5 (Participation ,attendance, library works, etc.) |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Recommended Dictionaries: Longman Dictionary of Contemporary English Macmillan English Dictionary for Advanced Learners
Sources:
Malarcher, C., Janzen, A. (2004) Reading for the Real World, Compass Publishing.
Mikulecky, S.B., Jeffries, L. (2005) Reading Power, Pearson Longman.
Mikulecky, S.B., Jeffries, L. (2004) More Reading Power, Pearson Longman.
Mikulecky, S.B., Jeffries, L. (2007) Advanced Reading Power, Pearson Longman.
Worcester, A. (2008) Issues Now in the News, Compass Publishing.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | PY15 | ÖÇ1 | | 5 | 5 | 5 | | | 4 | | | | | 5 | | | | ÖÇ2 | | | | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | 4 | | | | | | | | ÖÇ4 | | 5 | | | | | | 5 | | | | 5 | | | | ÖÇ5 | | 5 | | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 4 | 4 | 4 | 4 | | | | | 4 | |
|