Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencilere aşağıdaki becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir;
- bağlam içerisinde kelime ve kelime öbeklerinin anlamını tahmin etme
- yazılı metin içerisinde ana fikir ve ana fikri destekleyen ayrıntıları anlama
- yazarın amacını, görüş açısını ve ne demek istediğini çözebilme
- yazılı metin içerisinde fikirler arasındaki bağlantıları çözümleme, metinde doğrudan yada dolaylı geçen fikirlerden sonuç çıkarma
- yazılı metinleri değerlendirebilmek için eleştirel düşünme becerilerini kullanabilme
- çeviri kuramları ışığında yazılı metinleri çevirebilme
|
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği üç açıya göre oluşturulmuştur. Öğrenciler temel okuma becerilerini ( hızlı okuma ve anlama, çıkarımda bulunma, metin düzenini kavrama, kelime anlamını tahmin etme vb.) geliştirip, bunu sınıf içi okumalarda uygulayacaklardır. Buna ek olarak, öğrencilerin bazı özel alan kelimelerine ve genel dil kullanımına odaklanacak ve metinlerin belirli bölümlerini sözel olarak çevireceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanlar aşağıdaki kazanımları edinir:
1. Eleştirel düşünce ve problem çözme yaklaşımlarıyla bireysel olarak metin okur.
2. Amaç ve metne göre okuma stratejileri belirler.
3. Anlama stratejilerinin etkinliğini değerlendirir.
4. Yeni bir kelimeyle karşılaştırdıklarında kelime dağarcıklarını ve tahmin becerilerini kullanır.
5. Her metnin gerektirdiği becerileri, yöntemleri ve çeşitli öğrenme stratejilerini belirleyerek uygular.
6. Orta-ileri seviyede yazılı metinleri çevirir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
INTRODUCTION TO THE COURSE
|
2. Hafta |
REAL READING UNIT ONE POP CULTURE CHAPTER 2 MARKETING THE FUT |
3. Hafta |
REAL READING UNIT ONE POP CULTURE CHAPTER 2 MARKETING THE FUTURE |
4. Hafta |
REAL READING UNIT TWO PERSONAL BEST CHAPTER 3 RUNNING AROUND THE WORLD , QUIZ I |
5. Hafta |
REAL READING UNIT TWO PERSONAL BEST CHAPTER 4 BIGGER IS BETTER, EXCEPT WHEN IT'S NOT |
6. Hafta |
REAL READING UNIT THREE DOING THE REAL BUSINESS IN THE VIRTUAL WORLD , QUIZ II |
7. Hafta |
REAL READING UNIT THREE DOING THE REAL BUSINESS IN THE VIRTUAL WORLD CHAPTER 6 VIRTUAL REALITY: A POWERFUL TOOL FLUENCYPRACTICE 1 SLEEPER HITS |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
REAL READING UNIT FOUR CHECKING OUT CHAPTER 8 WELCOME TO LEISUREVILLE |
10. Hafta |
REAL READING UNIT FIVE GREAT MINDS CHAPTER 9 READING COLORS - CHAPTER 10 NOT ENOUGH POINTS ON THE CHICKEN
|
11. Hafta |
REAL READING UNIT FIVE GREAT MINDS CHAPTER 10 NOT ENOUGH POINTS ON THE CHICKEN UNIT SIX CREATURE FEATURE CHAPTER 11 CROW'S BRAINS AND GECKO'S FEET
|
12. Hafta |
REAL READING UNIT SIX CREATURE FEATURE CHAPTER 12 CREATURE COMFORTS - CHAPTER 13 TRENDS IN TOURISM |
13. Hafta |
REAL READING UNIT SEVEN GETTING AWAY FROM IT ALL CHAPTER 13 TRENDS IN TOURISM CHAPTER 14 JUST BACK: HIGH TIDE IN LA SERENNISSIMA QUIZ IV |
14. Hafta |
REAL READING UNIT NINE FAMILY MATTERS CHAPTER 17 WIDOWS CHAPTER 18 LOST AND FOUND |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
- |
Laboratuar (%) |
- |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
- |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
- |
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
REAL READING 3
CREATING AN AUTHENTIC READING EXPERIENCE
PEARSON - LONGMAN |
Staj / Uygulama |
- |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | PY15 | ÖÇ1 | | 4 | 4 | 4 | | | 3 | | | | | 4 | | | | ÖÇ2 | | | | 3 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | 3 | | | | | | | | ÖÇ4 | | 4 | | | | | | 4 | | | | 4 | | | | ÖÇ5 | | 4 | | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | 3 | |
|