Ders Sorumluları
|
Öğretim Görevlisi Dr Elif Derya Şenduran |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu derste öğrencilere aşağıdaki becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir;
- bağlam içerisinde kelime ve kelime öbeklerinin anlamını tahmin etme
- yazılı metin içerisinde ana fikir ve ana fikri destekleyen ayrıntıları anlama
- yazarın amacını, görüş açısını ve ne demek istediğini çözebilme
- yazılı metin içerisinde fikirler arasındaki bağlantıları çözümleme, metinde doğrudan yada dolaylı geçen fikirlerden sonuç çıkarma
- yazılı metinleri değerlendirebilmek için eleştirel düşünme becerilerini kullanabilme
- çeviri kuramları ışığında yazılı metinleri çevirebilme
|
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği üç açıya göre oluşturulmuştur. Öğrenciler temel okuma becerilerini ( hızlı okuma ve anlama, çıkarımda bulunma, metin düzenini kavrama, kelime anlamını tahmin etme vb.) geliştirip, bunu sınıf içi okumalarda uygulayacaklardır. Buna ek olarak, öğrencilerin bazı özel alan kelimelerine ve genel dil kullanımına odaklanacak ve metinlerin belirli bölümlerini sözel olarak çevireceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanlar aşağıdaki kazanımları edinir:
1. Eleştirel düşünce ve problem çözme yaklaşımlarıyla bireysel olarak metin okur.
2. Amaç ve metne göre okuma stratejileri belirler.
3. Anlama stratejilerinin etkinliğini değerlendirir.
4. Yeni bir kelimeyle karşılaştırdıklarında kelime dağarcıklarını ve tahmin becerilerini kullanır.
5. Her metnin gerektirdiği becerileri, yöntemleri ve çeşitli öğrenme stratejilerini belirleyerek uygular.
6. Orta-ileri seviyede yazılı metinleri çevirir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
INTRODUCTION TO THE COURSE
|
2. Hafta |
3 Longman Academic Reading Series Reading Skills for College Chapter 1 |
3. Hafta |
3 Longman Academic Reading Series Reading Skills for College Chapter 1-2 |
4. Hafta |
3 Longman Academic Reading Series Reading Skills for College Chapter 2 |
5. Hafta |
3 Longman Academic Reading Series Reading Skills for College Chapter 2-3 |
6. Hafta |
3 Longman Academic Reading Series Reading Skills for College Chapter 2-3 |
7. Hafta |
3 Longman Academic Reading Series Reading Skills for College Chapter 3 |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
3 Longman Academic Reading Series Reading Skills for College Chapter 3 Midterm Correction Check |
10. Hafta |
3 Longman Academic Reading Series Reading Skills for College Chapter 3
|
11. Hafta |
3 Longman Academic Reading Series Reading Skills for College Chapter 4 |
12. Hafta |
3 Longman Academic Reading Series Reading Skills for College Chapter 5 |
13. Hafta |
John Steinbeck's The Red Pony: Plot, characters, theme. |
14. Hafta |
3 Longman Academic Reading Series Reading Skills for College Chapter 6 & Steinbeck's The Red Pony
Revision |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
10 |
Uygulamalar (%) |
- |
Laboratuar (%) |
- |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
- |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
- |
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
3 Longman Academic Reading Series Pearson
John Steinbeck The Red Pony |
Staj / Uygulama |
- |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | PY15 | ÖÇ1 | | 4 | 4 | 4 | | | 3 | | | | | 4 | | | | ÖÇ2 | | | | 3 | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | 3 | | | | | | | | ÖÇ4 | | 4 | | | | | | 4 | | | | 4 | | | | ÖÇ5 | | 4 | | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | 3 | |
|