- Genel Bilgi
- Kazanılan Derece
- Derece Seviyesi
- Kabul ve Kayıt Koşulları
- Önceki Öğrenmenin Tanınması
- Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
- Program Profili
- Program Kazanımları
- İstihdam Olanakları
- Üst Derece Programlarına Geçiş
- Dersler - Dönemi, Kredisi ve AKTS Kredisi
- Ölçme ve Değerlendirme
- Mezuniyet Koşulları
- Çalışma Şekli
- Program Yöneticisi
- Ders - Program Kazanımları Matrisi
- TYYÇ/Program Yeterlilikleri Matrisi
-
Genel Bilgi
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 7/d-2 maddesi uyarınca Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın 75850160-101.02.05.3289-25391 sayılı yazısı ile Ufuk Üniversitesi Meslek Yüksekokulu kurulması uygun görülmüştür.
Ufuk Üniversitesi Senatosu,19.03.2015 tarih ve 2015/04 sayılı kararı ile Meslek Yüksekokulu’nda Yönetim ve Organizasyon Bölümü bünyesinde Sağlık Kurumları İşletmeciliği programı açılması.
-
Kazanılan Derece
Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler Meslek Yüksekokulu Ön Lisans derecesi alırlar ve programdan mezun olanlar “Sağlık Kurumları İşletmeciliği Meslek Elemanı” unvanını kazanırlar.
-
Derece Seviyesi
Ön Lisans
-
Kabul ve Kayıt Koşulları
Yüksekokulumuz, TYT puan türünde öğrenci alımı yaparak 2 yıllık önlisans eğitimi vermektedir. Yüksekokulumuzun kontenjanı 2015-2016 eğitim öğretim yılında 50 öğrenci olarak belirlenmiştir.
-
Önceki Öğrenmenin Tanınması
Ufuk Üniversitesi'nde öğrenim gören öğrenciler, bazı derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Başka bir kurumda alınan dersin içeriğinin Ufuk Üniversitesi'nde verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili fakülte/enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.
-
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Yarıyıl not ortalaması veya genel not ortalaması, 4.00 üzerinden 2.00 ve üstünde olan öğrenci, başarılı öğrencidir. Öğrencinin bir dersten başarılı olması için o dersten 60(CC) ve üstü not alması; mezuniyet durumuna geçebilmesi için ise programdaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri başararak toplam 120 AKTS kredisini sağlaması ve en az 30 günlük stajını tamamlamış olması gerekir.
-
Program Profili
Sağlık kurumları işletmeciliği programının amacı, sağlık kurumlarının ihtiyaç duyduğu, küresel dünyanın ihtiyaçlarına cevap verebilecek bilgi ve beceri ile donatılmış nitelikli insan gücü gereksinimini karşılayacak mezunlar yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda programdaki dersler teori ve uygulamayı birleştirecek biçimde tasarlanarak işlenmektedir. Programın en önemli hedeflerinden biri, öğrencilere iş yaşamında karşılaşabilecekleri en güncel stratejik, yönetsel ve sektörel gelişmeler doğrultusunda bir eğitim sunmak ve onları bugünün ve geleceğin iş yaşamına odaklı bir yönetim vizyonu kazandırarak sağlık kurumlarında birer yönetici adayı olarak hazırlamaktır.
-
Program Kazanımları
PÇ-1 Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve İşletme alanında temel bilgilere sahip olmak
PÇ-2 Örgütsel yapı içerisinde ne şekilde planlama, organizasyon, liderlik ve kontrol mekanizmalarının işleyeceğini bilmek
PÇ-3 İnsan kaynakları yönetimi ile iş ve sosyal güvenlik mevzuatını tanıyan İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen başlıca hukuk kurallarını dikkate alarak, mesleği ile ilgili mevzuata hakim ve hukuki sorumluluk sahibi olmak
PÇ-4 Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama tekniklerinden faydalanabilmek
PÇ-5 Muhasebede kullanılan temel yöntemleri ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmak
PÇ-6 Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanıyabilmek, pazar araştırmaları yapabilmek ve bunların gerektirdiği pazarlama iletişimini kullanabilmek
PÇ-7 Bilgisayar ve gerekli programların kullanım bilgisine sahip olmak
PÇ-8 İş süreçleri ve proje yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilmek
PÇ-9 Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olmak
PÇ-10 Sağlık kurumları yapısında kalite odaklı yaklaşım planları yapabilmek
PÇ-11Sektörde doğru yatırımları hedefleyebilecek iş analizleri geliştirebilmek ve bunların matematiksel takiplerini yapabilmek
PÇ-12 Sağlık kurumlarında tıbbi işleyiş konusunda hekim ve hekim dışı yardımcı personel ile işbirliği ve uyum içinde çalışabilmeyi öğrenmek
-
İstihdam Olanakları
Ülkemizde sağlık sektörünün gelişmesi, çeşitlenmesi ve ekonomik boyutunun artması ile birlikte sağlık kurumlarının etkin yönetimi giderek daha çok önem ve değer kazanmıştır. Sağlık kurumlarının büyüyüp, gelişerek faaliyetlerini sürdürebilmeleri için mutlaka kazanç sağlamaları gerekir. Bu da iyi yöneticilerin iş başında olmaları ile mümkündür. Profesyonel yöneticiler işletme yönetimi ile ilgili bilgilerlerini uygulamada en doğru biçimde kullanırlar. Sağlık kurumları işletmeciliği yönetiminde önlisans eğitimi ile öğrencilere bir sağlık kurumunun tüm fonksiyonları hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiler öğretilmektedir. Kısa yoldan hayata atılarak sağlık kurumlarında yönetim kademelerinde çalışacak veya yönetime destek olacak profesyonel eleman yetiştirilmesi temel amaçlardandır. Mezunlar edindikleri bilgileri poliklinikler, tıp merkezleri, özel hastaneler, eğitim ve araştırma hastaneleri ve tıp fakülteleri gibi sağlık kurumlarında uygulama şansına sahip olacaklardır..
Sağlık kurumlarının son yıllarda giderek sayısının artması, rekabeti de beraberine getirmiştir. Bu durumda sağlık kurumlarının hizmet sunumuna devam edebilmesi, gelişebilmesi ve de ayakta durabilmesi için tıbbi hizmetlerin yanında profesyonel yöneticilerinde bu konuda etkin bir şekilde çalışmasını zorunlu kılmıştır Sağlık Kurumları İşletmecisi kamu, üniversite ve vakıf hastanelerinde, özel hastanelerde, rehabilitasyon merkezlerinde, Emekli Sandığı, Bağkur, SSK gibi kuruluşların sağlık sigortası ile ilgili birimlerinde, özel sigorta şirketlerinde, ilaç ve tıbbi cihaz üreten endüstri kuruluşlarında ve sağlık araştırma merkezlerinde çalışabilirler. Sağlık kuruluşlarının çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi gereğinin giderek daha fazla hissedilmesi ile bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinim artacaktır.
-
Üst Derece Programlarına Geçiş
İlgili yönetmelik şartlarının yerine getirilmesi durumunda öğrencilerimiz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi 4 yıllık lisans programlarına devam edebilmektedirler.
-
Dersler - Dönemi, Kredisi ve AKTS Kredisi
- 1 - Dönemi Türü Ders Kodu Ders Adı Kredisi AKTS Kredisi 1 Zorunlu ING101 İNGİLİZCE 1 3 3 1 Zorunlu MYG101 GENEL MATEMATİK 3 3 1 Zorunlu MYG103 TEMEL HUKUK 3 4 1 Zorunlu MYI101 GENEL İŞLETME 3 4 1 Zorunlu MYI103 GENEL EKONOMİ 3 4 1 Zorunlu MYM101 MUHASEBE 1 3 4 1 Zorunlu MYT100 BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ 2 4 1 Zorunlu TAR101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I 2 2 1 Zorunlu TUR101 TÜRK DİLİ 1 2 2 - 2 - Dönemi Türü Ders Kodu Ders Adı Kredisi AKTS Kredisi 2 Zorunlu ING102 İNGİLİZCE II 3 3 2 Zorunlu MYM102 MUHASEBE II 3 4 2 Zorunlu MYM114 İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU 3 5 2 Zorunlu MYS104 SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİMİ 3 5 2 Zorunlu MYS106 SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI 3 4 2 Zorunlu MYS108 TIBBİ TERMİNOLOJİ 3 5 2 Zorunlu TAR102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II 2 2 2 Zorunlu TUR102 TÜRK DİLİ II 2 2 - 3 - Dönemi Türü Ders Kodu Ders Adı Kredisi AKTS Kredisi 3 Zorunlu MYOPYU PROJE YÖNETİMİ VE UYGULAMALARI 4 10 3 Zorunlu MYOSTJ STAJ 0 8 3 Zorunlu MYS207 TIBBİ İSTATİSTİK 3 5 3 Zorunlu MYS210 SAĞLIK KURUMLARINDA İLETİŞİM 3 5 3 Seçmeli MYI215 FİNANSAL KURUMLAR 3 5 3 Seçmeli MYI217 KARİYER YÖNETİMİ 3 5 3 Seçmeli MYS 213 Sağlık Kurumlarında Tüketici Davranışları 3 5 3 Seçmeli MYS203 S.KURUML. OPERASYON YÖNETİMİ 3 5 3 Seçmeli MYS209 TIBBİ DOKÜMANTASYON 3 5 3 Mesleki MYS201 SAĞLIK HUKUKU 3 5 3 Mesleki MYS205 SAĞLIK SİGORTACILIĞI 3 5 - 4 - Dönemi Türü Ders Kodu Ders Adı Kredisi AKTS Kredisi 4 Zorunlu MYS204 SAĞLIK KURUMLARINDA KALİTE YÖNETİMİ 3 5 4 Seçmeli ING202 MESLEKİ İNGİLİZCE 3 5 4 Seçmeli MYS224 SAĞLIK KURUMLARINDA İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 3 5 4 Seçmeli MYS226 SAĞLIK KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ 3 5 4 Seçmeli MYS228 SAĞLIK KURUMLARINDA DAĞITIM KANALLARI 3 5 4 Mesleki MYS212 S. KURUMLARINDA BİLGİ YÖNETİMİ 3 5 4 Mesleki MYS214 S. KURUMLARINDA FİNANSAL YÖNETİM 3 5 -
Ölçme ve Değerlendirme
Programda, küçük sınav(lar) (quiz), ara sınav(lar), ödev(ler), uygulama(lar), proje(ler), pratik(ler) ve final sınavı gibi çok çeşitli değerlendirme yöntemleri uygulanır. Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı vb.) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içerisinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim üyesi/görevlisi tarafından verilir. Programdan mezun olmak için Genel Not Ortalaması'nın en az 2.00 olması gerekir. Ders notu yukarıda belirtilen değerlendirme yöntemlerinin değerlendirilmesinden oluşur ve harf notlarından birisi ile belirlenir. Harf notları ve karşılık gelen ağırlıkları aşağıda belirtilmiştir;
Başarı not çizelgesi
Harf Notu
Katsayı
Harf Not Aralığı
(100 üzerinden)
AA
4,00
90-100
BA
3,50
80-89
BB
3,00
70-79
CB
2,50
65-69
CC
2,00
60-64
DC
1,50
55-59
DD
1,00
50-54
FF
0,00
0-49
Ayrıca ortalamaya katılmayan harf notlarından;
S: Başarılı,
U: Başarısız,
EX: Muaf,
W: Dersten çekilmiş,
I: Kesin notu belli olmayan ders,
FF1: Sınava girme hakkı olduğu halde sınava girmedi, başarısız,
FF2: Devamsızlık nedeni ile yarıyıl sınavına girme hakkı yok, başarısız,
P: Devam eden olarak belirlenir.
-
Mezuniyet Koşulları
Öğrencinin mezuniyet durumuna geçebilmesi için programdaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri başararak toplam 120 AKTS kredisini sağlaması ve 30 günlük stajını yapması gerekir.
-
Çalışma Şekli
Tam zamanlı
-
Program Yöneticisi
Dr.Öğretim Üyesi Leyla Gödekmerdan Önder
T.C. UFUK ÜNİVERSİTESİ
İncek Şehit Savcı Mehmet Selim KİRAZ Bulvarı
No: 129 Gölbaşı /ANKARA
-
Ders - Program Kazanımları Matrisi
PÇ1
PÇ2
PÇ3
PÇ4
PÇ5
PÇ6
PÇ7
PÇ8
PÇ9
PÇ10
PÇ11
PÇ12
GENEL İŞLETME
X
X
MUHASEBE I
X
X
X
GENEL EKONOMİ
X
X
TEMEL HUKUK
X
X
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II
İNGİLİZCE I
X
TÜRK DİLİ I
X
GENEL MATEMATİK
X
X
BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ
X
INGILIZCE II
TURK DILI II
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU
X
SAĞLIK HUKUKU
X
X
MUHASEBE II
X
X
SAĞLIK HİZMETLERİ PAZARLAMASI
X
X
X
SAĞLIK SİGORTACILIĞI
X
TIBBİ İSTATİSTİK
X
TIBBİ DÖKÜMANTASYON
X
SAĞLIK KURUMLARI OPERASYON YÖNETİMİ
X
HASTA İLİŞKİLERİ VE HASTA PSİKOLOJİSİ
X
SAĞLIK KUR.TÜK. DAVRANIŞLARI
X
SAĞLIK KURUMLARINDA İLETİŞİM
X
X
FİNANSAL KURUMLAR
X
KARİYER YÖNETİMİ
X
PROJE YÖNETİMİ VE UYGULAMASI
X
STAJ
X
X
SAĞLIK KURUMLARI YÖNETİMİ
X
X
TIBBİ TERMİNOLOJİ
X
X
SAĞLIK KURUMLARINDA BİLGİ YÖNETİMİ
X
SAĞLIK KURUMLARINDA FİNANSAL YÖNETİM
X
X
SAĞLIK KURUMLARINDA KALİTE YÖNETİMİ
X
ETİK KURALLAR VE HASTA HAKLARI
X
SAĞLI TURİZMİ
X
SAĞLIK KURUMLARINDA İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
X
SAĞLIK KURUMLARINDA ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ
X
X
SAĞLIK KURUMLARINDA DAĞITIM KANALLARI
X
-
TYYÇ/Program Yeterlilikleri Matrisi
Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi
Akademik AğırlıklıProgram Yeterlilikleri
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
BİLGİ
(Kuramsal, Olgusal)1
x
BECERİLER
(Bilişsel, Uygulamalı)1
x
x
x
x
x
x
x
x
2
x
YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği)1
x
x
x
x
2
x
x
x
x
x
YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği)1
x
x
x
2
x
x
x
x
3
x
x
x
x
YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik)1
x
x
2
x
3
x
4
x
YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik)1
x
2
x
3
x
x