Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üy. GÜLŞEN DEMİR |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere kelimelerin yapısal olarak nasıl oluştuğunu göstererek çeviri sürecinde bunları daha iyi yorumlayıp sözlük ihtiyaçlarını en aza indirmektir. İkinci olarak kelimelerin kullanıldıkları bağlam içinde çalışılması yoluyla öğrencilerin kelime bilgilerini artırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Dildeki kelimelerin yapılsal ve anlamsal olarak oluşumu ve tarih içerisinde değişimi. Kelimeler arasındaki ilişkiler: eşdizimli kelimeler. Kelimelerin dilbilgisi yönünden işlevlerine göre çekimleri: isim, sıfat, zarf, fiil halleri ve bu hallerde aldıkları ekler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin bitiminde öğrenciler :
İngiliz dilinin tarih boyunca yaşadığı değişimlere hakim olacaklardır.
İngiliz dilinde kelimelerin ek’ler ile nasıl oluşturulduğunu anlayacak ve bu ekleri işlevlerine göre ayırt edebileceklerdir.
İngilizce kelime bilgilerini arttıracaklardır |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
DERSE GİRİŞ |
2. Hafta |
Chapter 7 DID YOU HAVE TROUBLE GETTING UP THIS MORNING |
3. Hafta |
Chapter 7 DID YOU HAVE TROUBLE GETTING UP THIS MORNING |
4. Hafta |
Chapter 8 STRATEGY PRACTICE |
5. Hafta |
Chapter 9 SCINCE FICTION INTO REALITY |
6. Hafta |
Chapter 9 SCINCE FICTION INTO REALITY |
7. Hafta |
Chapter 10 HOW CHOICE ARCHITECTS CAN HELP YOU |
8. Hafta |
Arasınav |
9. Hafta |
Chapter 11 POSITIVE DESIGN |
10. Hafta |
Chapter 11 POSITIVE DESIGN |
11. Hafta |
Chapter 12 STRATEGY PRACTICE |
12. Hafta |
Chapter 13 WHAT'S BEHIND AN ATTRACTIVE FACE
|
13. Hafta |
Chapter 13 WHAT'S BEHIND AN ATTRACTIVE FACE |
14. Hafta |
Chapter 14 MAKEUP: PAINTED FACES
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
- |
Ödevler (%) |
- |
Uygulamalar (%) |
- |
Laboratuar (%) |
- |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
- |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
- |
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
- |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Schmidt, D., Schmidt, N. (2011). Focus on Vocabulary I: Bridging Vocabulary, NY: Pearson Publishing
Durkin, P. (2011). |
Staj / Uygulama |
- |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ÖÇ-1 | | 5 | | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ-2 | | 5 | | | | | 3 | | | | | | | | | ÖÇ-3 | | 4 | 2 | | | | 4 | 5 | | | 4 | 5 | | | |
|