Ders Sorumluları
|
Öğr. Gör. Merve ŞENOL |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, dilin kelime düzeyinin ötesinde kullanımını inceleyen söylem analizi konusunda hem teorik hem pratik bilgiler vermektir. |
Dersin İçeriği |
Ders kapsamında, söylem kavramı, sözlü ve yazılı söylemin derinlemesine ve bir yöntem dahilinde incelenmesi, dilin öğeleri arasındaki ilişkilerin tartışılması konularında bilgi verilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1. Öğrenciler söylem ve söylem analizi konularındaki kavramların tanımlamasını yapabilecek ve bu kavramları birbirinden ayırd edebilecektir.
2. Öğrenciler söylem kavramı kapsamında işlev ve yapı arasındaki ilişkiyi kavrayacaktır.
3. Öğrenciler metin ve bağlam ilişkisini kavrayacaklardır.
4. Öğrenciler yazılı ve sözlü söylem örneklerinin analizindeki yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibi olacaklardır.
5. Öğrenciler yazılı ve sözlü söylem örneklerini analiz edebilecektir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş. Söylem analizi ile ilgili genel kavramların tanımlanması. |
2. Hafta |
Söylem belirleyicileri. Dil, anlam ve bağlam.
|
3. Hafta |
Söylem ve cinsiyet. |
4. Hafta |
Söylem analizinde özel değişkeden kaynaklanan farklılıklar.
|
5. Hafta |
Söylem analizinde özel değişkeden kaynaklanan farklılıklar.
|
6. Hafta |
Eğitim bağlamında söylem analizi.
|
7. Hafta |
Eğitim bağlamında söylem analizi.
|
8. Hafta |
Arasınav |
9. Hafta |
Söylem analizi ve dil eğitimi.
|
10. Hafta |
Söylem analizi ve dil eğitimi.
|
11. Hafta |
Bilgisayar-destekli etkileşim ve söylem analizi.
|
12. Hafta |
Eleştirel söylem analizi.
|
13. Hafta |
Öğrenci projelerinin sunumu.
|
14. Hafta |
Öğrenci projelerinin sunumu. |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Schiffrin, D. ; Tannen, D. & Hamilton, H. (2001). The handbook of discourse analysis. Oxford: Blackwell Publishers |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ÖÇ-1 | | | | | 5 | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ-2 | | 3 | | | 5 | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ-3 | | | | 3 | 5 | 3 | | 5 | 4 | | | | | | | ÖÇ-4 | | 2 | | | 5 | | | 5 | | | | | | | | ÖÇ-5 | | | | | 5 | 3 | | 5 | | | | | | | |
|