İŞL429


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
KRİZ YÖNETİMİ 429 İşletme Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
07
(Güz)
42 110 3 5

Ders Sorumluları Doç. Dr. Rahime Dilek KOÇAK
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Seçmeli
Ön Koşul Dersin bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Derse devam zorunlu olup toplam ders saatinin %30 una katılmayan öğrenci başarısız sayılır.
Dersin Amacı Ders esas olarak örgütsel açıdan kriz olgusunun özellikleri, nedenleri, örgütsel krizi çözümlemeye yönelik yöntemler, kriz döneminde iletişimin rolü ve öneminin kavranmasını amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini; Krizin Tanımı, Kriz Felsefesi ve Özellikleri, Kriz Türleri, Evreleri, Nedenleri, Kriz Yönetimi Kapsamı, Kriz Yönetim Stratejileri, Kriz Yönetim Modelleri, Krize Yönelik Örgütlenme, Değişim Mühendisliği, İtibar Yönetimi, Risk Yönetimi, Sorun Yönetimi, Proaktif Yaklaşım, Reaktif Yaklaşım, Kriz Yönetiminde İletişim Ve Halkla İlişkilerin Önemi, Yaşanan Önemli Krizlerden Örnekler oluşturmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Bu dersin sonunda öğrencilerin kazanımları şunlar olacaktır: 1. Kriz yönetimi ve temel yaklaşımları kavrayabilme 2. Krizi algılayarak kriz planlaması yapabilme 3. Krizin boyutlarını ölçebilme ve kavrayabilme 4. Kriz dönemlerinde işletme süreç ve yönetimini kavrayabilme 5. Kriz sürecini, nedenlerini ve çözüm önerilerini analiz edebilme.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Krizin Tanımı, Kriz Felsefesi Ve Özellikleri
2. Hafta Kriz Türleri, Evreleri, Nedenleri, Krizin Kaynakları
3. Hafta Kriz Yönetimi Kapsamı, Kriz Yönetim Stratejileri
4. Hafta Kriz Yönetim Modelleri
5. Hafta Krize Yönelik Örgütlenme
6. Hafta Değişim Mühendisliği, İtibar Yönetimi, Risk Yönetimi
7. Hafta Sorun Yönetimi, Proaktif Yaklaşım, Reaktif Yaklaşım
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Kriz Yönetiminde İletişim ve Halkla İlişkilerin Önemi ve Kriz Süreci ve Sonuçları
10. Hafta Kriz ve Plan Değişimi Yönetimi
11. Hafta Kriz Döneminin Yönetimi ve Aşamaları
12. Hafta Kriz Dönemlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi
13. Hafta Krizi Yönetme Süreci: Başarılı ve Başarısız İşletme Örneklerinin İncelenmesi
14. Hafta Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar TÜZ, Melek (2008) “Kriz Yönetimi” Aktüel Yayınevi
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

 

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

PY9

PY 10

PY 11

PY 12

PY 13

ÖÇ1

5

 4

 3

4

5

 3

 3

 3

 4

 4

5

 5

 3

ÖÇ2

5

 4

 4

3

4

 3

 2

 3

 4

 3

4

 4

 4

ÖÇ3

4

 5

 5

5

3

 4

 4

 4

 3

 4

5

 2

 4

* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek