Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Leyla GÖDEKMERDAN ÖNDER |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Ders için bir ön koşul bulunmamaktadır. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu derste, öğrencilerin genel pazarlama bilgilerini alarak pazarlama stratejileri ve pazarlama araştırmaları derslerine hazırlanması amaç edinilmektedir. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, pazarlama yönetimi ve ilgili temel kavramları içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin pazarlama yönetimi alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1- Pazarlama ile ilgili temel kavramları tanıma,
2- İşletme fonksiyonları ile pazarlama fonksiyonu arasındaki ilişkileri irdeleyebilme
3- Pazarlama araştırma ve uygulamalarına ilişkin alt yapıya sahip olma. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Pazarlamanın tanımı ve pazarlama anlayışındaki gelişmeler
|
2. Hafta |
Yeni Ekonomi sürecinde yaşanan değişimler ve pazarlama
|
3. Hafta |
Pazarlama yönetimi, stratejik planlama ve pazarlama planlaması
|
4. Hafta |
Pazarlama bilgi sistemi ve araştırması
|
5. Hafta |
Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi, ürün konumlandırma
|
6. Hafta |
Ürün farklılaştırma, konumlandırma ve yeniden konumlandırmaTüketici davranışı
|
7. Hafta |
Örgütsel pazarlar ve örgütsel tüketicilerin satın alma davranışları
|
8. Hafta |
Ara sınav
|
9. Hafta |
Örgütsel pazarlar ve örgütsel tüketicilerin satınalma davranışı Ürün
|
10. Hafta |
Müşteri değeri, müşteri sadakati ve müşteri ilişkileri yönetimi
|
11. Hafta |
İşletme stratejileri
|
12. Hafta |
Ürün
|
13. Hafta |
İnovasyon ve yeni ürün geliştirme
|
14. Hafta |
Konuların tekrarı ve tartışma |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
-Mucuk, İsmet. Pazarlama İlkeleri. Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2001.
-Korkmaz, S., Eser, Z., Öztürk S., Işın F. B. Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararklar, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2009.
-Kotler P., Gary A. Marketing and Introduction. Prentice Hall, 5th Edition, USA, 2000. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | ÖÇ1 | 5 | | | | | | 3 | 3 | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | | 2 | | | | | | | 5 | | 5 | | ÖÇ3 | 5 | | | 5 | | | | | | | | | 5 | |
Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |