Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, günümüz birçok önemli matematiksel araca gereksinim duyulan işletme bölümü öğrencilerine tek ve çok değişkenli fonksiyonları analiz etmeyi ve kısıtlı ve kısıtsız uygulamalar konusunda temel kavramları öğretmektir. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, işletme bölümüne uyumlu fonksiyonlar, limiti süreklilik, türev ve diferansiyel kavramları ve iktisadi uygulamaları içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin matematik alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1- Uygulamaya yönelik kavramlarla örnekler sayesinde matematik düşünmede etkinlik kazanma,
2- Gerek temel gerekse karmaşık problemleri çözerek özgüven sahibi olabilme,
3- Analitik ve çok yönlü düşünebilme. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Temel cebir bilgileri |
2. Hafta |
Doğrusal denklemler ve eşitsizlikler, grafikler ve doğrular |
3. Hafta |
Elementer fonksiyonlar, grafikler ve dönüşümler
|
4. Hafta |
Karesel fonksiyonlar, polinom ve rasyonel fonksiyonlar |
5. Hafta |
Üstel ve logaritmik fonksiyonlar |
6. Hafta |
Limite giriş |
7. Hafta |
Sonsuz limitler ve sonsuzdaki limitler. Süreklilik
|
8. Hafta |
Arasınav |
9. Hafta |
Türev ve temel türev özellikleri |
10. Hafta |
Diferansiyeller, İşletme ve iktisatta marjinal analiz |
11. Hafta |
Üstel ve logaritmik fonksiyonların türevleri, Çarpım ve bölümün türevi |
12. Hafta |
Zincir kuralı
|
13. Hafta |
Kapalı fonksiyonların türevi |
14. Hafta |
İlişkili(bağıl) oranlar, talep esnekliği |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
BALCI, Mustafa., Genel Matematik, Balcı Yayınları.
ADAMS, A. Robert., Calculus, Addison-Wesley Yayınları.
SYDSAETER Knut, HAMMOND Peter., Temel Matematik(Ekonomik Analiz için), Tercüme |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | ÖÇ1 | 5 | 2 | | | 1 | 3 | | | | 5 | 3 | | | | ÖÇ2 | 3 | | 3 | | | | 1 | | | 2 | | | | | ÖÇ3 | 4 | 4 | | 2 | | | | 1 | | 4 | | | | |
|