Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders aile içi şiddetin doğasını ve dinamiklerini sosyoloji, tarih ve psikolojik perspektifler çerçevesinde açıklar. |
Dersin İçeriği |
Bu derste şiddetin tanımı ve türleri, Aile içi şiddet: türleri, boyutu, dinamikleri ve etkileri, Aile içi şiddete ilişkin araştırma bulguları tartışılır |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin ders ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1-Öğrenci, aile içi taciz ve şiddete ilişkin temel konuları analitik olarak değerlendirir,
2-Genelde şiddete ve özelde aile içi şiddete ilişkin temel yaklaşımları bilir,
3-Çocuğa karşı ve eşler arası şiddetin ne olduğuna ilişkin temel tartışmaları kavrar, Aile içi şiddete ilişkin kültürel, ailesel ve bireysel boyutun/etkilerinin, örneğin sosyo-kültürel ve ekonomik yapının, yoksulluğun, eğitimsizliğin aile içi şiddeti nasıl etkileyebileceğini kavrar.
4-Toplum içindeki aile şiddetini önleme amacıyla tanımlamak, değerlendirmek ve strateji geliştirmek
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Ders tanıtımı ve Şiddetin tanımı ve türleri |
2. Hafta |
Aile içi Şiddetin Tarihçesi |
3. Hafta |
Aile içi Şiddete yönelik Teoriler ve Metodoloji |
4. Hafta |
Aile içi Şiddete yönelik Teoriler ve Metodoloji |
5. Hafta |
Yaşlı İstismarı |
6. Hafta |
Yakın İlişkilerde Şiddet |
7. Hafta |
Yakın İlişkilerde Şiddet |
8. Hafta |
Kadına Karşı Şiddet |
9. Hafta |
Kadına Karşı Şiddet |
10. Hafta |
Din ve Aile içi Şiddet |
11. Hafta |
Çocuk İstismarı |
12. Hafta |
Çocuklara Cinsel Taciz |
13. Hafta |
Aile içi Şiddeti Önleme ve Öneriler |
14. Hafta |
Aile içi Şiddeti Önleme ve Öneriler |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
20 |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Ann Hoff, Lee.(1990). Battered Women As Survivors, New York:Routledge.
Cogito, Şiddet, sayı 6-7, kış-bahar 1996
Dobash, R. Emerson. (1998). Rethinking Violence against Women.Thousand Oaks: Sage Publications.
Elbow, Margaret. (1998). Patterns in Family Violence, Ann Arbor: UMI.
Fedor, Lynette. (1999). Women and Domestic Violence: an Interdisciplinay Approach , New York: Haworth Press.
Frehsee, Detlev. (1996). FamilyViolence Against Children: a Challenge for Society, New York: Walter de Gruyter.
İçli, Tülin, A. Öğün ve N. Özcan. (1995). Ailede Kadına Karşı Şiddet ve Kadın Suçluluğu. Ankara: KSSGM.
Klein, Renate. (1998). Multidisciplinary Perspectives on Family Violence, London: Routledge Levinson, David. (1989). Family Violence in Cross-Cultural Perspective. Newbury Park: Sage Pub.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | ÖÇ1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | | | | | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | | | 2 | ÖÇ3 | | | | 4 | 4 | 3 | | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | | | | | 4 | | 3 | 3 | 3 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |