Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Emel Erdoğan Bakar |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders çocukların gelişimsel açıdan değerlendirilmesine odaklanılmaktadır. Gelişimsel değerlendirme teorileri, tarihçesi, kullanılan temel testler (Wechsler Ölçekleri, RSPM, Stanfort Binet Zeka Testi, Bayley, Denver) ve ilişkili istatistiksel prensipler ele alınıp değerlendirilecektir. |
Dersin İçeriği |
Bu dersin amacı, çocukluk döneminde gelişimi değerlendirmeye yönelik olarak teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgiler ve sınırlılıklar hakında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin bu ders ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1. Psikolojik ölçümlerdeki temel prensipleri tanımlama ve tartışabilme (Geçerlik, güvenirlik, standart puan).
2. Psikolojik ölçümler ile ilgili teorik, etik ve profesyonel konulara aşina olma
3. Yetişkinlik ve çocukluk döneminde sık kullanılan gelişimsel değerlendirmede kullanılan testleri uygulama, puanlama ve yorumlama becerisi kazanma
4. Yaptığı değerlendirmenin sonuçlarını sözelleştirebilme ve/veya rapor yazabilme
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Ders 1-Psikolojik değerlendirmeye giriş |
2. Hafta |
Psikolojik Değerlendirmenin Tarihçesi |
3. Hafta |
Etik |
4. Hafta |
Ölçme hakkındaki ilkeler: Geçerlilik, Güvenirlik, Hata ve Standardizasyon |
5. Hafta |
Kişilik Testleri- Projective testler |
6. Hafta |
Kişilik Testleri- Projective olmayan testler |
7. Hafta |
Zeka Dğerlendirmesi -WISC-R |
8. Hafta |
Zeka Dğerlendirmesi - Stanfort Binet |
9. Hafta |
Zeka Dğerlendirmesi - RSPM |
10. Hafta |
Gelişim Ölçekleri- Bayley Gelişim Enventeri |
11. Hafta |
Gelişim Ölçekleri- Denver Gelişim Enventeri |
12. Hafta |
Nöropsikolojik Dğerlendirme |
13. Hafta |
Nöropsikolojik Dğerlendirme |
14. Hafta |
Nöropsikolojik Dğerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
10 |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Cohen R. J. & Swerdlik M. E.(1999) PsychologicalTesting and Assessment (4th Ed), Boston: Mc Graw Hill
Lezak MD (1997) Principles of neuropsychological assesment. In: Feinberg TE, Farah MJ (eds.), Behavioral neurology and neuropsychology. New York: McGrow-Hill.
Savaşır I, Şahin N (1995) Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği (WISC-R) El Kitabı. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları
Raven JC,Court JH, Raven J (1992) Manual for Raven’s Standard Progressive Matrices. Oxford: Oxford Psychologists Pr.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | ÖÇ1 | 3 | 4 | | | 5 | 4 | 3 | | 3 | 4 | ÖÇ2 | | | | | 5 | 5 | 3 | | | 4 | ÖÇ3 | | | | 3 | 2 | | | | | 2 | ÖÇ4 | | | | | | | | | 4 | 5 |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |