Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Güleycan AKGÖZ AKTAŞ |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Gelişim Psikolojisi alanının kuram ve yaklaşımlarını irdelemek ve güncel konuların kuramsal ve uygulama alanı bakış açısıyla inceleyip, değerlendirmek bu dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriğinde; gelişim süreci ve değişime yön veren mekanizmalar biyolojik, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim yelpazesi açısından incelenir ve bireysel farklılıklar ile normatif gelişim örüntüsü güncel yaklaşımlarla irdelenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin gelişim psikolojisi alanı il ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır:
1- Gelişim Psikolojisi alanının kuramsal tarihini kavrayabilme,
2- Gelişim psikolojisi alanında yapılan bilimsel araştırma yöntem ve etik konularını kavrayabilme,
3- Gelişim sürecinin anne karnından ergenlik dönemine kadar olan süreçteki fiziksel/biyolojik, bilişsel, sosyal ve duygusal değişimlerini tanımlayabilme,
4- Çocuk ve ergenlik dönemi gelişimsel süreci ile ilgili güncel araştırma bulgularını değerlendirebilme,
5- Güncel yaklaşımlar ve araştırma bulgularının sosyal politikalar açısından önemini kavrayabilme,
6- İlgilenilen konu ile ilgili literatür taraması yapabilme, rapor hazırlayıp sunabilme,
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Ders içerik, işleniş ve önemi |
2. Hafta |
Fiziksel Gelişim, Algı Gelişimi |
3. Hafta |
Piaget Bilişsel Gelişim Kuramı, Vygotsky Sosyokültürel Bilişsel Gelişim |
4. Hafta |
Bilgi İşlem Kuramı, Gibson Ekolojik Algı Gelişimi |
5. Hafta |
Zeka |
6. Hafta |
Dil Gelişimi |
7. Hafta |
Ahlak gelişimi |
8. Hafta |
Bağlanma |
9. Hafta |
Benlik Gelişimi |
10. Hafta |
Mizaç-Kişilik Gelişimi |
11. Hafta |
Ebeveyn-Çocuk (aile içinde çocuk) |
12. Hafta |
Aile dışında Çocuk |
13. Hafta |
Akran-Çocuk ilişkisi |
14. Hafta |
Atipik Çocuk Gelişimi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
20 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
20 |
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
10 |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Bee, H. & Boyd, D. (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi (çev. Okhan Gündüz). Kaktüs: İstanbul.
Santrock, J. (2006). Life-span development (11th. Ed.). New York: McGraw Hill Company.
Gander, M. J. & Gardiner, H. W.(2007). Çocuk ve Ergen Gelişimi (yayına hazırlayan Prof. Dr. Bekir Onur). Ankara: İmge Kitabevi.
Pickren, W.E., Dewsbury, D.A., & Wertheimer, M. (2012). Potraits of pioneers in deelopmental psychology. Psychology Press: UK
Goswami, U. (2009). Cognitive development: The learning brain (2nd.ed.). Psychology Press: UK
Miller, P.H. (2008). Gelişim Psikolojisi Kuramları (çev. Zeynep Gültekin). Ankara: İmge Yayınevi.
Piaget, J. (2005). Çocuğun gözüyle dünya. Ankara: Dost Yayınları.
Piaget, J. (2007). Çocukta dil ve düşünce. Ankara: Palme Yayıncılık.
Piaget, J. (2007). Çocukta Karar verme ve akıl yürütme. Ankara: Palme Yayıncılık
Oakley, L. (2004). Cognitive Development. London: Routledge.
Durkin, K. (1995). Developmental Social Psychology: Fron Infancy to old ages. Blackwell: London.
Broderick, P.C. & Blewitt, P. (2006). The lifespan: Human development for helping
professionals (2nd Ed.) Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall.
American Psychological Association (2001). Publication Manual (5thEd.). American
Psychological Association.
There are some current research articles on the topics for each week.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | ÖÇ1 | 5 | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | 5 | 5 | | | | 4 | | 4 | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | | 4 | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | 5 | | | 5 | | | ÖÇ6 | | | 5 | | | 3 | | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |