Ders Sorumluları
|
Dr. Öğretim Üyesi Funda Kutlu |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemi ile ilgili gelişimsel sürecin ve ilgili klasik ve çağdaş kuramların tanıtılmasıdır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders içeriğinde; ergenlikten yaşlılık dönemine kadar olan gelişimsel süreç ile ilgili kavram, kuram ve araştırmalar kapsanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin gelişim psikolojisi alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1- Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemi geçişlerini tanımlayabilme,
2- Ergenlik ve yetişkinlik dönemleri biyolojik, bilişsel ve sosyo-duygusal gelişimini örüntülerini kavrayabilme,
3- Alanla ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kavrayabilme,
4- Güncel yaklaşım ve araştırma bulgularını sosyal politikalar açısından değerlendirebilme,
5- Alanla ilgili literatürü tarayabilme, rapor ve sunum hazırlayabilme,
6- Edindiği bilgileri araştırma ve uygulama alanında kullanabilme,
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Ders Tanıtımı; Ergenlik nedir? |
2. Hafta |
Ergenlik Dönemi; Doğası ve Tarihsel Süreçte Ergenlik |
3. Hafta |
Ergenlik Dönemi; Biyolojik ve Bilişsel Gelişim |
4. Hafta |
Ergenlik Dönemi; Sosyal, duygusal ve kişilik gelişimi ve Sorunlar |
5. Hafta |
Beliren Yetişkinlik; Yeni bir gelişim dönemi mi? |
6. Hafta |
Beliren Yetişkinlik |
7. Hafta |
Yetişkinlik Dönemi; Fiziksel gelişim, Biyososyal yaklaşım |
8. Hafta |
Yetişkinlik Dönemi; Bilişsel Gelişim |
9. Hafta |
Yetişkinlik; Sosyal, Duygusal ve Kişilik Gelişimi Dönemi |
10. Hafta |
Yaşlılık; Başarılı Yaşlanma, Fiziksel Sorunlar, Bilişsel Gelişim |
11. Hafta |
Yaşlılık; Sorunlar ve Ölüm |
12. Hafta |
Öğrenci Sunumları |
13. Hafta |
Öğrenci Sunumları |
14. Hafta |
Öğrenci Sunumları |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
10 |
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
10 |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Santrock, J. W. (2012). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi (Çev.Ed. Prof.Dr. Galip Yüksel). Ankara: Nobel Yayınevi.
Santrock, J. W. (2010). Adolescence (13.ed.). New York: McGraw Hill Campanies.
Arnett, J.J. (2012). Adolescent psychology around the world. New York: The Psychology Press
Broderick, P.C. & Blewitt, P. (2006). The lifespan: Human development for helping professionals (2nd Ed.)
Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall.
Whitbourne, S.K. & Sliwinski, M. (2012). The Wiley Blackwell hanbook of adulthood and aging. West Sussex,
UK:Blackwell Publishing.
Pickren, W.E., Dewsbury, D.A., & Wertheimer, M. (2012). Potraits of pioneers in deelopmental psychology.
Psychology Press: UK
Miller, P.H. (2008). Gelişim Psikolojisi Kuramları (çev. Zeynep Gültekin). Ankara: İmge Yayınevi.
Durkin, K. (1995). Developmental Social Psychology: Fron Infancy to old ages. London: Blackwell.
American Psychological Association (2010). Publication Manual (6thEd.).Washington, DC: American Psychological Association.
NOT: Bu ders kapsamında haftalık konular ile ilgili çeşitli Türkçe ve İngilizce makaleler de okuma materyali olarak verilecektir.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | ÖÇ1 | 5 | | 4 | | | | | 3 | | | ÖÇ2 | 5 | | 4 | 4 | | | | | | | ÖÇ3 | | 5 | | | | 5 | 4 | | | | ÖÇ4 | | | | 5 | 5 | | | | 3 | | ÖÇ5 | | | | 5 | | | 5 | | | 3 | ÖÇ6 | | | | | 4 | | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |