Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Emel Erdoğan Bakar |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Patolojilerin farklı yaş ve gelişim aşamalarında farklı şekillerde kendini ortaya çıkabileceğini anlamaya ve çocuk psikopatolojisine gelişimsel perspektiften bakabilmeye odaklanılmaktadır. Bu bakış açısıyla ders çocukluk ve ergenlik dönemi ruh sağlığı hastalıklarının değerlendirilmesi, sınıflandırılması ve tedavisi ile ilgili temel konuları içermektedir. |
Dersin İçeriği |
Bu derste patolojilerin farklı yaş ve gelişim aşamalarında farklı şekillerde ortaya çıktığını kabul edilmekte ve gelişimsel bakış açısıyla çocuk psikopatoloji ele alınmaktadır. Bu amaçla çocuk ve ergenlerde görülen major psikopatolojilerde; risk faktörleri, koruyucu etmenler, prognozu belirleyen faktörler gibi kavramları inceleyerek bilgiler entegre edilmektedir. Bunlardan bazıları: gelişimsel bozukluklar, yıkıcı davranım bozuklukları, yaygın gelişimsel bozukluklar yeme bozukluğudur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin çocukluk dönemi pskopatolojileri ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır;
1.Çocuklara normal ve anormal gelişimsel süreci anlamada biyopsikososyal bakış açısından yararlanabilme
2.Çocuk ruh sağlığı ve hastalıklarını nasıl kavramsallaştırıldığı, değerlendirildiği ve tedavi edildiğini inceleme
3. Bu bozuklukların yaşam boyu gözleniyor olduğu bilgisinde hareketle gelişimsel faktörler ile ilişkisini kavrama
4. Bu bozukluklar ile ilgili literatürde yer alan araştırma sonuçları hakkında bilgi sahibi olma
5. Bu bozuklukların gelişimi, teşhisi, klinik görünümü ve tedavisi de rol oynayan faktörler hakkında bilgi sahibi olma.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Normal Gelişim |
2. Hafta |
Normal Gelişimde Risk Faktörleri |
3. Hafta |
Çocuk ve Ergen Psikopatolojide Yaşam Boyu Gelişim (Tanı, Değerlendirme) |
4. Hafta |
Çocuk Psikopatolojide Sınflama(Temeller ve Modeller) |
5. Hafta |
Gelişimsel Psikopatolojide Araştırma Yöntemleri |
6. Hafta |
Gelişimsel Bozukluklar: Zihinsel Gerilik ve Öğrenme Güçlüğü |
7. Hafta |
Bağlanma ve Bebeklik Dönemindeki Bozukluklar |
8. Hafta |
Yaygın Gelişimsel Bozukluklar (Otizm, Rett Sendromu, Asperger Sendromu,) |
9. Hafta |
Yıkıcı Davranım Bozuklukları(Dikkat Eksikliği Hiperkativite Bozukluğu, ) |
10. Hafta |
Yıkıcı Davranım Bozuklukları(Davranım Bozukluğu, Kaşıt Olma Bozukluğu) |
11. Hafta |
Yeme Bozuklukları |
12. Hafta |
Cinsel Kimlik Bozukluğu/ Çocuk İstismarı |
13. Hafta |
Psikolojik Müdahale |
14. Hafta |
Psikolojik Müdahale |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
30 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
10 |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Aysev Soykan A., Taner Işık Y (Ed.)(2007) Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları, İstanbul: Golden Print.
Martin A., Volkmar FR., Lewis M (2007). Lewis's Child and Adolescent Psychiatry: A. Comprehensive Textbook.Colombia: Wolters Kluver I Lippincott Williams & Wilkins
Wilmshurs L. (2005). Essentials of Child Psychopathology. United States of America: John Wiley & Sons, Inc.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | ÖÇ1 | 3 | | 2 | | | | | | | | ÖÇ2 | 3 | | 3 | 5 | | | | | | | ÖÇ3 | 3 | | 4 | 5 | 3 | | | 2 | | | ÖÇ4 | | | | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | ÖÇ5 | | | | 5 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |