Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan gözlem ve görüşme tekniklerini tanıtmak amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği |
Gözlem ve görüşme, psikolojinin farklı alt alanlarında ve araştırmalarda kullanılan tekniklerdir. Bu ders kapsamında, gözlem ve görüşme teknikleri ve türleri tanıtılacak; farklı özellik taşıyan kişiler ve gruplarda bu tekniklerin kullanımı üzerinde durulacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin gözlem ve görüşme teknikleri ile ilgili elde edeceği kazanımlar şunlardır:
1. Gözlem ve görüşme tekniklerini psikoloji araştırmalarında yöntem olarak tanımlayabilir
2. Psikolojinin farklı uygulama alanlarında gözlem ve görüşme tekniklerini kullanma becerisi kazanır
3. Farklı nitelikte kişilerle ve gruplarla psikolojik görüşme ve gözlem yapma becerisi kazanır
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş, dersin tanıtımı |
2. Hafta |
Yöntem olarak gözlem ve görüşme |
3. Hafta |
Farklı gözlem türleri |
4. Hafta |
İletişim aracı olarak görüşme |
5. Hafta |
Görüşme türleri (bilgi toplama, bilgi verme, kişisel yardım) |
6. Hafta |
Görüşme türleri (yapılandırılmış-yapılandırılmamış, yönlendirici-yönlendirici olmayan) |
7. Hafta |
Farklı kişilerle görüşme (çocuklar ve travma mağdurları) |
8. Hafta |
Grupla görüşme |
9. Hafta |
Psikolojik danışma görüşmesi |
10. Hafta |
İş yaşamında görüşme |
11. Hafta |
Adli psikolojik görüşme |
12. Hafta |
Araştırmalarda görüşmenin kullanılması |
13. Hafta |
Güvenirlik ve geçerlik konuları |
14. Hafta |
Genel değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
50 |
Diğer (%) |
10 |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1. Özgüven İE (1980). Görüşme İlke ve Teknikleri. Ankara, ileri Matbaası
2. Egan G (2010) Psikolojik Danışma Becerileri. İstanbul, Kaknüs Yayınları
3. Selltiz C, Wrightsman LS, Cook SW (1976). Research Methods in Social Relations, 3rd edition. New York, Holt, Rinehart and Winston
4. Lin N (1976). Foundations of Social Research. New York, McGraw-Hill
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | ÖÇ1 | 3 | 5 | | 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 2 | | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 2 | | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |