Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Mustafa Kılıç |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Okul ortamında eğitim-öğretim etkinliklerini etkileyen, öğrenciden veya çevreden kaynaklanabilecek etmenleri ele alıp, bunların öğrenci ruh sağlığı üzerinde nasıl etkili olabileceğini incelemektir. |
Dersin İçeriği |
Çocuk ve Ergen gelişimi, ruh sağlığı, ruh sağşlığını etkileyen etmenler, çocuk ve ergenlerde görülebilecek olumsuz davranışlar, okulda ruh sağlığını etkileyebilecek etmenlerle baş etme, okul ortamında ortaya çıkabilecek olumsuz durumlara müdahale teknikleri oluşturmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1.Ruh sağlığını tanımlar; ruh sağlığı yerinde olan bireylerin özelliklerini betimler; normal ve normal dışı davranış ölçütlerini bilir.
2.Ruh sağlığını etkileyen genetik, biyolojik ve psiko-sosyal etmenleri açıklar.
3.Çeşitli kuramsal yaklaşımların, duygusal ve davranışsal bozuklukların nedenlerine ve düzeltilmesine ilişkin görüşlerini açıklar.
4.Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların belirtilerini bilir.
5.Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların nedenlerini açıklar.
6.Çocukluk döneminde ruh sağlığını yetişkinlik döneminden farklı kılan özellikleri betimler.
7.Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların önlenmesi ve düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik önerileri tartışır. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş: Dersin Tanıtımı |
2. Hafta |
Ruh sağlığının tanımı ve ilişkili kavramlar |
3. Hafta |
Psikolojik ekollere göre ruh sağlığı |
4. Hafta |
Psikolojik ekollere göre ruh sağlığı |
5. Hafta |
Psikolojik ekollere göre ruh sağlığı |
6. Hafta |
Psikolojik ekollere göre ruh sağlığı |
7. Hafta |
Okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler |
8. Hafta |
Arasınav |
9. Hafta |
Okulda ruh sağlığı ve insancı eğitim anlayışı |
10. Hafta |
Gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı |
11. Hafta |
Gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı |
12. Hafta |
Bilişsel ve duyuşsal öğrenmeler ve ruh sağlığı ilişkisi |
13. Hafta |
Bilişsel ve duyuşsal öğrenmeler ve ruh sağlığı ilişkisi |
14. Hafta |
Dersin kapanışı: Soru-Cevap |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
|
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
|
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|