Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Başak Karateke |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Çocuk haklarının öğrenilmesi ve çocuk ihmal ve istismarı olgusunun bu perspektiften ele alınarak tanınması, önlenmesi. |
Dersin İçeriği |
Çocukluk kavramının gelişimi, Çocuk Hakları Sözleşmesi'nin incelenmesi, istismar ve ihmalin çeşitli yönlerden incelenerek, tanınması ve önlenmesi. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin Çocuk Hakları, çocuk istismar ve ihmali alanlarıyla ilgili elde edeceği kazanımlar:
1. Çocukluk kavramının tarihsel gelişimini açıklar.
2. Çocuk Hakları Sözleşmesi'ne ait maddeleri genel hatları ile söyler.
3. Çocuk hakları konusunda uygulamalardaki olumlu ve olumsuz durumları tanımlar.
4. Çocuk istismarına dair tanım, öncül ve sebepleri açıklar.
5. Çocuk istismarını önleyici tedbileri açıklar.
6. Çocuk ihmaline dair tanım, öncül ve sebepleri açıklar.
7. Çocuk ihmalini önleyici tedbileri açıklar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Uzaktan Eğitim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Çocukluk nedir? Çocukluğun tarihçesi. |
2. Hafta |
Çocuk Hakları Sözleşmesi |
3. Hafta |
Çocuk istismarı ve ihmaline kuramsal bakış |
4. Hafta |
İstismar nedir? |
5. Hafta |
İstismarı nasıl tanırız? Etkileri nelerdir? |
6. Hafta |
Ihmal nedir? |
7. Hafta |
Ihmali nasıl tanırız? Etkileri nelerdir? |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Koruyucu önlemler (Psiko eğitsel ve yönetsel yaklaşımlar) |
10. Hafta |
İstismar ve ihmal haberlerinin analizi |
11. Hafta |
Mağdur çocukla ilk görüşme |
12. Hafta |
Mağdur çocuğa psikososyal müdahale |
13. Hafta |
Çocuk istismarı ve çocuk ihmalinde hukuki süreçler |
14. Hafta |
Genel değerlendirme (Makale inceleme çalışması) |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Yıldırım Doğru, S., Durmuşoğlu Saltalı, N., Budak, O., Konuk Er, R. (2014). Çocuk Hakları ve Koruma. Eğiten Kitap.
UNİCEF. (2004). Çocuk Haklarına Dair Sözleşme.
Sanay, B. (2018). Kardeşini doğurmak. İstanbul: Doğan Egmont Yay. ve Yap.
Perry, B. Szalavitz, M. (2017). Köpek gibi büyütülmüş çocuk. (Çev: B.S. Haktanır). İstanbul: Koridor Yay.
Onur, B. (1994). Toplumsal Tarihte Çocuk Sempozyumu Kitabı. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | | ÖÇ 6 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 7 | | | | | | | | | | | | | | | | | | 3 | | | | 5 |
|