Ders Sorumluları
|
- |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğrencileri yetersiz ve dengesiz beslenmenin sağlık üzerine olumsuz etkisi, besinler, besin grupları, sağlıklı beslenme modelleri, sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri, besinleri satın alınması ve saklanması, özel gruplarda temel beslenme kuralları konularında bilgilendirmektir.
|
Dersin İçeriği |
Bu ders; Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki,Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri ,Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri,Besin güvenliği,Besinlerin işlenmesi ve saklanması,Enerji dengesi,Karbonhidratlar,Proteinler,Yağlar,Suda eriyen vitaminler,Yağda eriyen vitaminler,Mineraller,Su ve içecekler; konularını içermektedir.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Yetersiz ve dengesiz beslenmenin sağlık üzerine olumsuz etkilerini açıklayabilmesi
Sağlıklı beslenmenin temel ilkelerini sıralayabilmesi
Özel gruplarda beslenme kurallarını açıklayabilmesi
Makro ve mikro besin öğelerinin sağlık üzerine etkilerini sıralayabilmesi |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Beslenme ve sağlık arasındaki ilişki |
2. Hafta |
Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri |
3. Hafta |
Sağlıklı beslenmenin temel ilkeleri |
4. Hafta |
Besin güvenliği |
5. Hafta |
Besinlerin işlenmesi ve saklanması |
6. Hafta |
Enerji dengesi |
7. Hafta |
Karbonhidratlar |
8. Hafta |
Proteinler |
9. Hafta |
Yağlar |
10. Hafta |
Suda eriyen vitaminler |
11. Hafta |
Yağda eriyen vitaminler |
12. Hafta |
Mineraller |
13. Hafta |
Su ve içecekler |
14. Hafta |
Final |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Beslenme, Ed.Ayşe Baysal, Hatiboğlu Yayınları, Ankara, 2014.
Ders notları |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|