Ders Sorumluları
|
Dr. Sevilay Aydemir |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Öğretimle ilgili temel kavramları, öğretim sürecinde öğrenci ve öğretmen, öğrenme ve öğretim stilleri, öğretimi planlama, öğretim ilkeleri, öğrenme-öğretme modelleri ve stratejileri, öğretim yöntemleri, teknikleri, öğretim ve eğitim durumları ilişkisi konuları incelenerek; öğretim sürecinden daha iyi verim alabilmek ve istenilen düzeyde öğrenmeyi gerçekleştirmek için öğretimin nasıl yapılacağı becerisi kazanmak |
Dersin İçeriği |
Derste, öğretimle ilgili temel kavramlar, öğretim sürecinde öğrenci ve öğretmen, öğrenme ve öğretim stilleri, öğretimi planlama, öğretim ilkeleri, öğrenme-öğretme modelleri ve stratejileri, temel öğretim yöntemleri, öğretim teknikleri, öğretim ve eğitim durumları ilişkisi konuları bulunmaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alan öğrenci
• Öğretimle ilgili temel kavramları açıklar.
• Öğretim sürecinde öğrencilerin öğretmenler tarafından tanınması gereken özelliklerini açıklar.
• Öğretim sürecinde öğretmenin rolünü açıklar.
• Öğretim sürecinde iletişim ve öğelerini açıklar.
• Öğretmenin sınıfta iletişimi kolaylaştıran ve engelleyici tutum ve davranışlarını açıklar
• Öğrenme stili modellerini açıklar.
• Öğretim stillerini açıklar.
• Öğretimin planlanmasında temel unsurları açıklar.
• Öğretimin planlanmasında dikkate alınması gereken öğeleri kavrar.
• Öğretim planları hazırlar.
• Öğretim ilkelerini açıklar.
• Öğrenme-öğretme modelleri ve stratejilerini tanır.
• Temel öğretim yöntemlerini açıklar.
• Öğretim tekniklerini açıklar.
• Öğretim ve eğitim durumları ilişkisini açıklar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin tanıtımı, öğretimle ilgili temel kavramlar |
2. Hafta |
Öğretim sürecinde öğrenci ve öğretmen |
3. Hafta |
Öğretim sürecinde iletişim |
4. Hafta |
Öğrenme stilleri |
5. Hafta |
Öğretimin planlanmasında temel unsurlar |
6. Hafta |
Öğretim planlarının hazırlanması |
7. Hafta |
Öğretim ilkeleri, öğrenme öğretme modelleri |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Öğrenme Öğretme Stratejileri |
10. Hafta |
Temel öğretim yöntemleri |
11. Hafta |
Temel öğretim yöntemleri |
12. Hafta |
Öğretim teknikleri |
13. Hafta |
Öğretim teknikleri |
14. Hafta |
Relationship between teaching and education |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Güven, S., Özerbaş M.A. (Ed.)(2018). Öğretim ilke ve yöntemleri, 3. Baskı, Ankara: Pegem Akademi
Demirel, Ö. (2012). Öğretim ilke ve yöntemleri öğretme sanatı,19. Baskı, Ankara: Pegem Akademi
Taşpınar, M. (2015). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri, 7. Baskı, Ankara:EDGE Yayıncılık |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | ÖÇ7 | ÖÇ8 | ÖÇ9 | ÖÇ10 | ÖÇ11 | ÖÇ12 | ÖÇ13 | ÖÇ14 | ÖÇ15 | PY1 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | PY2 | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | PY3 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | PY4 | | | | | | | | | | | | | | | | PY5 | | | | | | | | | | | | | | | | PY6 | | | | | | | | | | | | | | | | PY7 | | | | | | | | | | | | | | | | PY8 | | | | | | | | | | | | | | | | PY9 | | | | | | | | | | | | | | | | PY10 | | | | | | | | | | | | | | | | PY11 | | | | | | | | | | | | | | | | PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | PY13 | | | | | | | | | | | | | | | | PY14 | | 3 | | | | | | | | | | | | | | PY15 | | | | | | | | | | | | | | | | PY16 | | | | | | | | | | | | | | | | PY17 | | | | | | | | | | | | | | | | PY18 | | | | | | | | | | | | | | | | PY19 | | | | | | | | | | | | | | | | PY20 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | PY21 | | | | | | | | | | | | | | | | PY22 | | | | | | | | | | | | | | | |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |