Ders Sorumluları
|
Dr.Öğrt.Üyesi Muhittin ŞAHİN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği adlı dersin amacı, cinsiyet ve toplumsal cinsiyete ilişkin temel konuları ve güncel sorunları kuramsal açıdan incelemek ve toplumdaki toplumsal cinsiyet eşitliği sürecini anlayabilmektir. |
Dersin İçeriği |
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği adlı ders, toplumsal cinsiyet ve ilişkili kavramları, kuramlar ve modelleri, cinsiyet rollerini, kalıp-yargıları, bu konularda yapılan araştırmaları, toplumsal cinsiyet ve eğitim arasındaki ilişkiyi, toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda yaşanan gelişmeleri incelemeyi içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir:
1. Toplumsal cinsiyet ve toplumsal cinsiyet eşitliği kavramlarını tanımlar.
2. Toplumsal cinsiyet rollerini, kalıpyargıları öğrenir ve tartışabilir.
3. Cinsiyete dayalı eşitsizliğin kültürel ve tarihsel altyapısını anlar.
4. Toplumsal cinsiyet anlayışını çağdaş gelişmeler ışığında değerlendirebilir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş – Dersin amacı ve tanıtımı
|
2. Hafta |
Toplumsal cinsiyet ve ilişkili temel kavramlar
|
3. Hafta |
Toplumsal cinsiyet ile ilgili kuramlar
|
4. Hafta |
Toplumsal cinsiyet ile ilgili kuramlar
|
5. Hafta |
Toplumsal cinsiyet ile ilgili kuramlar
|
6. Hafta |
Toplumsal cinsiyet ile ilgili kuramlar
|
7. Hafta |
Toplumsal cinsiyet kalıp-yargıları, önyargıları ve cinsiyet ayırımcılığı
|
8. Hafta |
Ara-sınav
|
9. Hafta |
Cinsiyet kalıp-yargılarının ve cinsiyet rollerinin sonuçları
|
10. Hafta |
Cinsiyet kalıp-yargılarının ve cinsiyet rollerinin sonuçları
|
11. Hafta |
Cinsiyet kalıp-yargılarının ve cinsiyet rollerinin sonuçları
|
12. Hafta |
Toplumsal cinsiyet ve eğitim
|
13. Hafta |
Toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda yaşanan gelişmeler
|
14. Hafta |
Tartışma konusu: Toplumsal cinsiyet ve psikolojik danışma süreci
Soru-Cevap, Dersin Kapanışı
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
- |
Ödevler (%) |
- |
Uygulamalar (%) |
- |
Laboratuar (%) |
- |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
- |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
- |
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
- |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
(1) Dökmen, Z. Toplumsal Cinsiyet: Sosyal Psikolojik Açıklamalar. İstanbul: Remzi Kitapevi.
(2) Donovan, Josephine. Feminist Teori. İstanbul: İletişim Yayınları.
(3) Şahin, M. (2018). Türkiye’de Erkekliğin Dönüşümü: Eğitim, Kültür, Etkileşim. Ankara: Siyasal Yayınları.
(4) güncel haber materyalleri.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | ÖÇ 1 | 3 | 5 | 1 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | - | - | - | 3 | 1 | - | - | - | 5 | 5 | - | 1 | ÖÇ 2 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | - | - | - | 3 | 1 | - | - | - | 5 | 5 | - | 1 | ÖÇ 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | - | - | - | 3 | 1 | - | - | - | 5 | 5 | - | 1 | ÖÇ 4 | 3 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 3 | - | - | - | 3 | 1 | - | - | 2 | 5 | 5 | - | 1 |
Katkı düzeyi: 1: Çok düşük; 2: Düşük; 3: Orta; 4: Yüksek; 5: Çok yüksek |