Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Başak Karateke |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilerin; özel yetenekli bireyleri tanınmasını, özel yetenekli bireylerin psikolojik ve eğitsel ihtiyaçlarını belirleyerek, uygun yaklaşım geliştirmelerini amaçlar. |
Dersin İçeriği |
Özel yetenekli ve üstün zekalı çocukların temel özelliklerinin belirlenmesinde kullanılan ölçeklerin tanıtılması, özel yetenekli çocuklara uygun önleyici RPD hizmetleri, bireysel eğitim ve danışma programı hazırlamada dikkat edilecek hususlar ve uygulama örneklerinin tanıtımı. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin sonunda öğrenciler,
1. Özel yetenek kavramını açıklar.
2. Özel yeteneğin belirlenmesinde kullanılan yöntemleri söyler.
3. Özel yetenekli çocukların özelliklerini söyler.
4. Özel yetenekli çocukların psikolojik ihtiyaçlarını tespit eder.
5. Özel yetenekli çocukların psikolojik ihtiyaçlarına uygun danışmanlık verir.
6. Özel yetenekli çocukların eğitsel ihtiyaçlarını tespit eder.
7. Özel yetenekli çocukların eğitiminde kullanılan yöntemleri tanır. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Zeka kavramı nedir? |
2. Hafta |
Özel yetenek kavramı nedir? |
3. Hafta |
Özel yeteneği açıklayan kuramlar. |
4. Hafta |
Özel yetenekli çocukların gelişimi ve özellikleri |
5. Hafta |
Özel yeteneğin tanılanmasında kullanılan yöntemler |
6. Hafta |
Özel yeteneklilerin eğitiminde tarihsel süreç |
7. Hafta |
Özel yeteneklilerin eğitimsel ihtiyaçları |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Özel yeteneklilerin eğitiminde kullanılan yöntemler |
10. Hafta |
İki kere özel olmak |
11. Hafta |
Özel yeteneklilerde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri |
12. Hafta |
Özel yeteneklilerde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri |
13. Hafta |
Özel yetenekli çocukların aileleri ile çalışmak |
14. Hafta |
Genel Değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Yılmaz, D. (2015). Üstün yetenekliler için psikolojik danışma ve rehberlik uygulamaları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Gür, Ç. (2017). Eğitimsel ve sosyal-duygusal bakış açısıyla üstün yetenekli çocuklar. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ 6 | ÖÇ 7 | PY1 | 2 | | | | | | | PY2 | | | | | | | | PY3 | | | 3 | | | | | PY4 | | | | 5 | | | | PY5 | | | | | | | | PY6 | | | | | | | | PY7 | | 4 | | | | | | PY8 | | 4 | | | | | | PY9 | | | | | | | | PY10 | | | | | | | | PY11 | | | | | 4 | | | PY12 | | | | | | | | PY13 | | | | | | | | PY14 | | | | | | | | PY15 | | | | | | | | PY16 | | | | | | | | PY17 | | | | | | | | PY18 | | | | | | | | PY19 | | | | | | | | PY20 | | | | | | | | PY21 | | | | | | | | PY22 | | | | | 5 | | |
|