Ders Sorumluları
|
Öğr. Gör. Cemile Dur Öztürk |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Ailede sağlıklı iletişimin nasıl olması gerektiği ve problem durumlarında çatışma çözme becerileri konusunda öğrencileri bilgilendirme ve farkındalık kazandırma |
Dersin İçeriği |
Aile, aile tipleri, aile yapısı ve işlevleri; iletişim-tanımı ,iletişim engelleri olumlu ve olumsuz iletişim, eşler arası iletişim ana-baba-çocuk iletişimi , sağlıklı iletişim , çatışma çözme |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Dersi alan öğrenci
. aile ve farklı aile tiplerini bilir
. ailenin temel işlevlerini söyleyebilir
. iletişimi tanımlar ve iletişim engellerini farkedebilir.
. Ben-sen dilini , dolayısıyla olumlu ve olumsuz iletişim biçimlerini söyleyebilir
. Eşler arası ,ana-baba-çocuk ve kardeşler arası sağlıklı iletişimin nasıl olduğunu ifade edebilir.
. Çatışma çözme biçimlerini bilir. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Ailenin tanımı, hayatımızdaki önemi , aile çeşitleri |
2. Hafta |
Bir sistem olarak aile, ailenin amacı -işlevleri |
3. Hafta |
Aile yaşam döngüsü |
4. Hafta |
Sağlıklı ve sağlıksız aileler |
5. Hafta |
İletişim, tanımı ; iletişim becerileri |
6. Hafta |
Empati ve empatik dinleme |
7. Hafta |
Dinleme dinlemede sözsüz tepkiler, etkin ve edilgin dinleme |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Kendini açma , türleri, riskleri, psikolojik danışmada kendini açma |
10. Hafta |
Sözsüz iletişim , önemi , kültür ve beden dili |
11. Hafta |
Güvengenlik -tanımı |
12. Hafta |
Kişilerarası ilişkilerde çatışma –tanımı , çözme yöntemleri |
13. Hafta |
Çocukla iletişim |
14. Hafta |
İletişim ve duygusal süreçler , düşünme hataları |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Kaya, Alim ( ed) ( 2019 ) İnsan İlişkileri ve İletişim. ( 13. Baskı )Pegem - A Yay. Ankara
Gordon, Thomas ( 2016) Etkili Anne-Baba Eğitimi (12.baskı) Profil Yay. İstanbul
McKay, M; Davis, M; Fanning P . (1995 )İletişim Becerileri Gelbal Ö. (Çev)(2010) Boylam Psikiyatri Enstitüsü , HYB Yay. Ankara
Öğretim elemanının gerekli görebileceği diğer kaynaklar |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|