Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Karakter ve Değer Eğitimi dersini alan öğrenciler; 1.Karakter ve değer eğitimi ile ilgili, karakter, kişilik, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç gibi temel kavramları bilir, 2. Karakter gelişimi ve eğitiminde aile, çevre ve okul etkisini bilir, 3. Değerlerin anlamını, sınıflandırılmasını ve kaynaklarını bilir, 4. Değerlerin bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temellerini kavrar ve hayatına uygular, 5. Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamalarını kavrar, 6. Kültürlerarası farklılığı zenginlik olarak görür ve birlikte yaşama kültürünü benimser, 7. Milli ve manevi değerleri ön planda tutup evrensel değerler ile bunlar arasında denge kurar, 8. Karakter ve değer eğitiminde, öğretim yöntem ve tekniklerinden yararlanmayı ön plana alır, 9. Modern ve çok kültürlü toplumlarda, değerler krizini, eğitimle dengeleştirebilir, 10. İnsani kültürel kalkınma sürecini, değer eğitimi ile kavrayabilir, 11. Türkiye’de değerler eğitimi araştırma ve uygulamaları, birlik ve beraberlik anlayış ve ilkelerine kaim olduğunu bilir, 12. Karakter ve değer eğitiminde öğretmenin tutarlı, dürüst, samimi model olması gerektiğini bilir. |
Dersin İçeriği |
Bu ders 2 saat teorik bir ders olarak eğitim fakültesi öğrencilerine okutulmaktadır. Eğitim Fakültelerinde öğretmenlik meslek bilgisi dersi olarak yer almaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1.Öğrenciler amaçlarda belirlenen nitelikleri içselleştirerek davranış değişiklikleri kazanır.
2. Karakter ve değer eğitimini alan öğrencilerin tutarlı, dürüst, samimi olarak model bir insan olması beklenir.
3. Öğrenciler aile. toplum, çevre ve okul disiplinine uygun dünya görüşü kazanır ve bu değişkenlere sağlıklı katkıda bulunur.
4. Öğrenciler bireysel, toplumsal, kültürel, dini ve ahlaki temelleri kavrayıp içselleştirerek hayata geçirir.
5. Öğrenciler beklenen karakter, kişilik, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç gibi temel kavramları kendisine ilke edinir, rol model olarak da çevresine yansıtır.
6. Türkiye’de karakter ve değerler eğitimi ile ilgili araştırma ve uygulamaları, birlik ve beraberlik anlayışı içerisinde aile, toplum ve okulla paylaşır.
7. Öğrenciler karakter ve değer eğitimi ile ilgili bilgi ve bulguları davranış kazanımına dönüştürür. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Derse Giriş, Dersin Tanımı, Hedefleri, Temel Terimler |
2. Hafta |
Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd |
3. Hafta |
Karakter gelişimi ve eğitimi
Karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul
|
4. Hafta |
Değerlerin tanımı ve sınıflandırılması |
5. Hafta |
Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri |
6. Hafta |
Karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları |
7. Hafta |
Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü |
8. Hafta |
Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri |
9. Hafta |
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı |
10. Hafta |
Modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim |
11. Hafta |
İnsani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi
Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler
|
12. Hafta |
Ramazan Bayramı Tatili |
13. Hafta |
Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları |
14. Hafta |
Karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
- |
Ödevler (%) |
- |
Uygulamalar (%) |
- |
Laboratuar (%) |
- |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
- |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
- |
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
- |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Karakter ve Değer Eğitimi
Editörler: Mücahit Kağan, Nusrettin Yılmaz
Pegem Akademi,
2019
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|