Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
Test Dışı Teknikler | RPDZ 210 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı ve Sonrası) | Lisans |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
04 (Bahar) |
14 | 28 | - | - | - | 35 | 77 | 2 | 3 |
Ders Sorumluları | Dr. Öğr. Üyesi Aslıhan Erman Aslanoğlu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Öğrencinin test dışı teknikler ve tekniklerin geliştirilmesi, uygulanması, değerlendirilmesi hakkında bilgi edinmesi ve edindiği bilgiyi meslek yaşamında uygulayabilmesi amaçlanmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | 1. Bireyi tanıma tekniklerinden test dışı tekniklerin kullanım amaçlarını kavrar. 2. Bireyi tanıma tekniklerinden test dışı tekniklerin işlevini ve önemini bilir. 3. Test dışı teknikleri sınıflandırır. 4. Test dışı tekniklerin özelliklerini bilir. 5. Test dışı tekniklerin niteliklerini kavrar. 6. Bireyi tanımada uygun test dışı teknikleri seçebilir. 7. Test dışı tekniklerle ilgili formları hazırlayabilme, uygulayabilme ve yorumlama becerisi kazanır. 8. Test dışı tekniklerin geçerlik ve güvenirliklerini belirleyebilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | Aydın, B. (2007). Rehberlik. Ankara: PegemA Yayıncılık. Erözkan, A. (2014). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Test Dışı Teknikleri. Mentis Yyınevi Hood, A.B., & Johnson, R.W. (2002). Assessment in counseling: A guide to the use of psychological assessment procedures (3rd ed.). Alexandria, VA: American Counseling Association. Drummond, R. J. & Jones, K. D. (2006). Assessment Procedures for Counselors and Helping Professionals-Sixth Edition, Pearson Merrill Prentice Hall. Upper Saddle river, New Jersey. Karataş, Z., & Yavuzer, Y. (2016). Bireyi tanımada test-dışı teknikler (2. Basım).. Ankara: Nobel. Owen,F. K., Owen,D.W., & Karaırmak, Ö. (2013). Okul psikolojik danışmanları için el kitabı. Kendini keşif için araçlar. Ankara: Anı Yayıncılık Özgüven, İ. E. (2004). Görüşme ilke ve teknikleri (3. Baskı). Ankara: PDREM Yayınları. Özgüven, İ. E. (2016). Bireyi tanıma teknikleri (11. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Şahin, C. (Ed.) (2015). Bireyi tanıma teknikleri. Ankara: Pegem Akademi. Yeşilyaprak, B. (Ed.) (2013). 21. yüzyılda eğitimde rehberlik hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Yıldız, M. (2006). Sınıf öğretmenleri için öğrenciyi tanıma teknikleri ve sınıf içi rehberlik etkinlikleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
1: Çok düşük; 2: Düşük; 3: Orta; 4: Yüksek; 5: Çok yüksek
|