MBS019


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama MBS019 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (2018-2019 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
03
(Güz)
28 80 108 2 4

Ders Sorumluları Dr. Öğr. Üyesi Başak Karateke
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Seçmeli
Ön Koşul
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Öğretimi bireyselleştirme ile ilgili gerekli aşamaları takip edebilmek için yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Öğretimin bireyselleştirilmesi konusunda gerekli teorik bilgi ve uygulamada kullanılması gereken yöntemlere yer verilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) 1. Bireyselleştirme kavramına ilişkin bilgileri söyler. 2. Öğretimin bireyselleştirilme aşamalarını söyler. 3. Bireyselleştirme aşamalarını uygular
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Dersin amaç ve kapsamı hakkında bilgi
2. Hafta Öğretimin bireyselleştirilmesine giriş
3. Hafta Film gösterimi ve tartışma
4. Hafta Bireysel farklılıklar ve bireyselleştirme
5. Hafta Uyarlama alanları
6. Hafta Uyarlama yöntemleri
7. Hafta Ara Sınavlar
8. Hafta Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci-Temel Bilgiler
9. Hafta Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci-İlk Değerlendirme
10. Hafta Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci-Amaç Yazımı
11. Hafta Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci-Uygulaması
12. Hafta Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci-Uygulaması
13. Hafta Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci-Değerlendirme
14. Hafta Genel Değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Avcıoğlu, H. (2015). A'dan Z'ye BEP. Ankara: Vize Yayıncılık. Sarı, H. ve İlik, Ş. Ş. (2016). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı. Ankara: Eğiten Kitap.
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi