Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Başak Karateke |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğretimi bireyselleştirme ile ilgili gerekli aşamaları takip edebilmek için yetkinlik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği |
Öğretimin bireyselleştirilmesi konusunda gerekli teorik bilgi ve uygulamada kullanılması gereken yöntemlere yer verilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1. Bireyselleştirme kavramına ilişkin bilgileri söyler.
2. Öğretimin bireyselleştirilme aşamalarını söyler.
3. Bireyselleştirme aşamalarını uygular
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin amaç ve kapsamı hakkında bilgi |
2. Hafta |
Öğretimin bireyselleştirilmesine giriş |
3. Hafta |
Film gösterimi ve tartışma |
4. Hafta |
Bireysel farklılıklar ve bireyselleştirme |
5. Hafta |
Uyarlama alanları |
6. Hafta |
Uyarlama yöntemleri |
7. Hafta |
Ara Sınavlar |
8. Hafta |
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci-Temel Bilgiler |
9. Hafta |
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci-İlk Değerlendirme |
10. Hafta |
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci-Amaç Yazımı |
11. Hafta |
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci-Uygulaması |
12. Hafta |
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci-Uygulaması |
13. Hafta |
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci-Değerlendirme |
14. Hafta |
Genel Değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Avcıoğlu, H. (2015). A'dan Z'ye BEP. Ankara: Vize Yayıncılık.
Sarı, H. ve İlik, Ş. Ş. (2016). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı. Ankara: Eğiten Kitap. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|