Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Başak Karateke |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Sosyal beceri kavramı ile ilgili teorik bilginin edinilmesi, sosyal becerilerin değerlendirilmesi ve sosyal beceri eğitimi oluşturma konularında yetkinlik kazanılmasıdır. |
Dersin İçeriği |
Sosyal beceri kavramı, sosyal beceri kavramını açıklayan modeller, sosyal beceri gelişimi, sosyal becerilerin değerlendirilmesi, sosyal beceri eksikliklerine müdahale, sosyal beceri eğitimlerinin içerikleri ve kullanılacak eğitim yöntemleri, dünyadan farklı durumlarda kullanılan sosyal beceri eğitimi örnekleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin Çocuk Hakları, çocuk istismar ve ihmali alanlarıyla ilgili elde edeceği kazanımlar:
1. Çocuklarda sosyal ve duygusal gelişimini açıklar.
2. Sosyal beceri kavramına dair tanım ve modelleri açıklar.
3.Sosyal becerilerin öğrenme süreçlerini açıklar.
4.Sosyal becerileri düzeylerini değerlendirir.
5.Sosyal beceri eğitimi tasarlar.
6.Sosyal beceri gelişiminde aile katılının önemini açıklar. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Uzaktan Eğitim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Sosyal ve Duygusal Gelişim |
2. Hafta |
Sosyal beceriler nedir? |
3. Hafta |
Sosyal beceri modelleri |
4. Hafta |
Sosyal beceri boyutları |
5. Hafta |
Sosyal beceri gelişimi |
6. Hafta |
Sosyal Öğrenme Teorisi |
7. Hafta |
Ara sınavlar |
8. Hafta |
Sosyal beceri eksiklikleri- |
9. Hafta |
Sosyal zeka |
10. Hafta |
Sosyal becerilerin değerlendirilmesi |
11. Hafta |
Sosyal beceri eğitimi-Kullanılacak teknikler |
12. Hafta |
Sosyal beceri eğitimi |
13. Hafta |
Sosyal beceri eğitiminde aile katılımı |
14. Hafta |
Genel Değerlendirme |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
•Avcıoğlu, H. (2007). Etkinliklerle Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
•Bacanlı, H. (2014). Sosyal Beceri Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
•Çetin, F., Alpa Bilbay, A., Albayrak Kaymak, D. (2001). Araştırmadan Uygulamaya Çocuklarda Sosyal Beceriler Grup Eğitimi. İstanbul: Epsilon Yayınevi.
•Gülay Ogelman, H. (2018). Yaşamın İlk Yıllarında Sosyal Beceriler. Ankara: Eğiten Kitap. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | 4 | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | | ÖÇ 6 | | | | | | | | | | | 5 | | | | | | | | | | | |
|