Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Başak Karateke |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği |
Kaynaştırma ile ilgili temel kavramlar, Kaynaştırmanın amaçları ve ilkeleri
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1 Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar.;
2 Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.;
3 Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü hakkında bilgi verir.sıralayabilecektir.;
4 Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.;
5 Özel eğitim destek hizmetlerini örnekler vererek açıklar.;
6 Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir.;
7 Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar.;
8 Özel gereksinimli çocukların hastalıklarının nedenleri hakkında bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları hakkında bilgi verir. -Özel gereksinimli çocukların yaygınlık oranlarına ilişkin bilgi verir.-Özel gereksinimli çocukların eğitimleri hakkında bilgi verir.; |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Özel Eğitimin Temelleri |
2. Hafta |
Özel Eğitimin Temelleri’ne devam |
3. Hafta |
Yasa-yönetmelikler, gönderme süreci-tanılama süreci, RAM, değerlendirme Anne-babalar, aileler, özel gereksinimli olma durumu—aile uzman ilişkisi, ailede yaşananlar |
4. Hafta |
Erken Çocukluk Özel Eğitimi |
5. Hafta |
Zihinsel Yetersizlik |
6. Hafta |
Öğrenme Güçlükleri-ADHD |
7. Hafta |
Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar |
8. Hafta |
Otizm Spektrum Bozukluğu, |
9. Hafta |
İletişim Bozuklukları |
10. Hafta |
İşitme Yetersizliği |
11. Hafta |
Görme Yetersizliği |
12. Hafta |
Fiziksel Yetersizlikler ve Seyrek Rastlanan Bozukluklar |
13. Hafta |
Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler |
14. Hafta |
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (2012) Editör: Necate Baykoç, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara.
Farklı Gelişen Çocuklar (2003) Editör: Adnan Kulaksızoğlu, Epsilon Yayınevi, İstanbul.
Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. (2010). Akçamete, A.G.(Editör).Ankara: Kök Yayıncılık.
Öğrenme güçlüğü ve özel yetenek. Melekoğlu, M.A (Editör) ve Sak, U. (Editör). (2017). Ankara: Pegem Akademi.
Vuran, S. (Editör).(2013). Özel eğitim. Ankara:Maya Akademi
Cavkaytar, A.(Editör). (2017). Özel eğitim. Ankara:Vize Akademi.
24 Değerlendirme
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|