Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Mustafa Kılıç |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Okul ortamında eğitim-öğretim etkinliklerini etkileyen, öğrenciden veya çevreden kaynaklanabilecek etmenleri ele alıp, bunların öğrenci ruh sağlığı üzerinde nasıl etkili olabileceğini incelemektir.
|
Dersin İçeriği |
Çocuk ve Ergen gelişimi, ruh sağlığı, ruh sağşlığını etkileyen etmenler, çocuk ve ergenlerde görülebilecek olumsuz davranışlar, okulda ruh sağlığını etkileyebilecek etmenlerle baş etme, okul ortamında ortaya çıkabilecek olumsuz durumlara müdahale teknikleri oluşturmaktadır.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1.Ruh sağlığını tanımlar; ruh sağlığı yerinde olan bireylerin özelliklerini betimler; normal ve normal dışı davranış ölçütlerini bilir. 2.Ruh sağlığını etkileyen genetik, biyolojik ve psiko-sosyal etmenleri açıklar. 3.Çeşitli kuramsal yaklaşımların, duygusal ve davranışsal bozuklukların nedenlerine ve düzeltilmesine ilişkin görüşlerini açıklar. 4.Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların belirtilerini bilir. 5.Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların nedenlerini açıklar. 6.Çocukluk döneminde ruh sağlığını yetişkinlik döneminden farklı kılan özellikleri betimler. 7.Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların önlenmesi ve düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik önerileri tartışır.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin İçeriği ve İşlenişi
|
2. Hafta |
Ruh Sağlığının Önemi ve Koruma Yolları
|
3. Hafta |
Okullarda Ruh Sağlığı ve Etkileyen Faktörler: Ruh Sağlığı Çalışanı Olarak Sorumluluklar
|
4. Hafta |
Okul Temelli Ruh Sağlığı Yaklaşımları
|
5. Hafta |
Sınav Kaygısı ve Okul Fobisi |
6. Hafta |
Okul Tükenmişliği, Ödül Bağımlılığı, Ceza Hassasiyeti ve Okulda Ruh Sağlığı |
7. Hafta |
Okulda Riskli Davranışlar, Antisosyal Yönelimler ve Bağımlılıklar Ed. Alpay ve Durmuş’un Oullarda Ruh Sağlığı Kitabının |
8. Hafta |
Arasınav |
9. Hafta |
Okullarda Şiddet ve Zorbalık |
10. Hafta |
Okula Devamsızlık ve Okul Terki |
11. Hafta |
Travma ve Travmaya Duyarlı Okullar |
12. Hafta |
Dezavantajlı Bireylerde (Göç, Yoksulluk, Kronik Hastalıklar) Ruh Sağlığı Hizmeti |
13. Hafta |
Akademik Başarı, Motivasyon ve Akış Kuramı |
14. Hafta |
Okula Bağlılık, Okul Aidiyeti ve Derse Katılım |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
Ders Öğrenim Kazanımları | Program Yeterlilikleri | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | PY15 | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 |
|