RPOS008


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Okulda Ruh Sağlığı RPOS008 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (2022/2023 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
06
(Bahar)
28 90 118 2 4

Ders Sorumluları Prof. Dr. Mustafa Kılıç
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Seçmeli
Ön Koşul
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Okul ortamında eğitim-öğretim etkinliklerini etkileyen, öğrenciden veya çevreden kaynaklanabilecek etmenleri ele alıp, bunların öğrenci ruh sağlığı üzerinde nasıl etkili olabileceğini incelemektir.
Dersin İçeriği Çocuk ve Ergen gelişimi, ruh sağlığı, ruh sağşlığını etkileyen etmenler, çocuk ve ergenlerde görülebilecek olumsuz davranışlar, okulda ruh sağlığını etkileyebilecek etmenlerle baş etme, okul ortamında ortaya çıkabilecek olumsuz durumlara müdahale teknikleri oluşturmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) 1.Ruh sağlığını tanımlar; ruh sağlığı yerinde olan bireylerin özelliklerini betimler; normal ve normal dışı davranış ölçütlerini bilir. 2.Ruh sağlığını etkileyen genetik, biyolojik ve psiko-sosyal etmenleri açıklar. 3.Çeşitli kuramsal yaklaşımların, duygusal ve davranışsal bozuklukların nedenlerine ve düzeltilmesine ilişkin görüşlerini açıklar. 4.Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların belirtilerini bilir. 5.Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların nedenlerini açıklar. 6.Çocukluk döneminde ruh sağlığını yetişkinlik döneminden farklı kılan özellikleri betimler. 7.Çocuklarda görülen çeşitli duygusal ve davranışsal sorunların önlenmesi ve düzeltilmesi konusunda aile ve öğretmenlere yönelik önerileri tartışır.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Dersin İçeriği ve İşlenişi
2. Hafta Ruh Sağlığının Önemi ve Koruma Yolları
3. Hafta Okullarda Ruh Sağlığı ve Etkileyen Faktörler: Ruh Sağlığı Çalışanı Olarak Sorumluluklar
4. Hafta Okul Temelli Ruh Sağlığı Yaklaşımları
5. Hafta Sınav Kaygısı ve Okul Fobisi
6. Hafta Okul Tükenmişliği, Ödül Bağımlılığı, Ceza Hassasiyeti ve Okulda Ruh Sağlığı
7. Hafta Okulda Riskli Davranışlar, Antisosyal Yönelimler ve Bağımlılıklar Ed. Alpay ve Durmuş’un Oullarda Ruh Sağlığı Kitabının
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Okullarda Şiddet ve Zorbalık
10. Hafta Okula Devamsızlık ve Okul Terki
11. Hafta Travma ve Travmaya Duyarlı Okullar
12. Hafta Dezavantajlı Bireylerde (Göç, Yoksulluk, Kronik Hastalıklar) Ruh Sağlığı Hizmeti
13. Hafta Akademik Başarı, Motivasyon ve Akış Kuramı
14. Hafta Okula Bağlılık, Okul Aidiyeti ve Derse Katılım
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

Ders Öğrenim Kazanımları

Program Yeterlilikleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

PY9

PY10

PY11

PY12

PY13

PY14

PY15 

ÖÇ1

5

4

5

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

ÖÇ2

5

5

3

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

ÖÇ3

5

5

4

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

4

1

ÖÇ4

5

4

5

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

ÖÇ5

5

4

5

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

ÖÇ6

5

4

2

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

ÖÇ7

5

5

4

1

1

1

3

1

1

1

1

1

1

4

3