GKZ140


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Bilişim Teknolojileri GKZ140 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (2022/2023 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
01
(Güz)
42 - - - - 105 147 3 5

Ders Sorumluları Dr. Öğr. Gör. Elif Akyol EMMUNGİL
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Zorunlu
Ön Koşul
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Bilgisayar teknolojileri hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Dersin İçeriği Bilişim teknolojileri; akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemleri; yardımcı programlar; kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; veri tabanı; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) 1.Teknoloji kullanımı ile ilgili temel terimleri, veritabanı ve akış şemasını tanımlayabilir. 2. Bilgisayar ve İşletim sistemleri türleri ve işlevlerini tanımlayabilir. 3. İnternet ve bulut teknolojilerini günlük hayatta nasıl kullanabileceklerini bilirler. 4. Kelime İşlemci, Tablo İşlemci ve Sunum Programların ve online sürümlerini kullanabilir. 5. Web tabanlı hazır hizmetleri kullanarak Blog sayfası hazırlayabilir. 6. Bilgisayar yazımlarını eğitimde nasıl kullanacaklarını bilirler.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Temel Bilgiler, Akış Şeması
2. Hafta Donanım İşletim Sistemleri
3. Hafta İnternet, Bulut, Veri Tabanı
4. Hafta Kelime İşlemci
5. Hafta Kelime İşlemci
6. Hafta Tablo İşlemci
7. Hafta Tablo İşlemci
8. Hafta Vize
9. Hafta Sunum
10. Hafta Sunum
11. Hafta Web Sayfası, Blog
12. Hafta Google Drive
13. Hafta Bilişim Etiği ve Telif Hakları, Eğitimde Bilgisayar
14. Hafta Eğitimde Bilgisayar
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 30
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%) 20
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 50
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Moodle.ufuk.edu.tr adresindeki ders notları Nasıl arama yapılır? Arama Operatörleri
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

Ders Öğrenim Kazanımları

Program Yeterlilikleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

PY9

PY10

PY11

PY12

PY13

PY14

PY15

ÖÇ1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

5

1

1

1

ÖÇ2

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

5

1

1

1

ÖÇ3

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

5

1

1

1

ÖÇ4

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

5

1

1

1

ÖÇ5

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

5

1

1

1

ÖÇ6

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

5

1

1

1

Program Yeterlilikleri:

  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık  lisans programımızdan mezun olan öğrenciler;

  1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının temel kavramlarını; kişilik, gelişim ve farklı uzmanlık alanlarına ilişkin psikolojik danışma kuramlarını; temel ilke ve tekniklerini açıklar.

  2. İnsan ve toplumun davranış, biliş ve duygularına; felsefi, sosyolojik, psikolojik ve eğitsel açıklamalar getirir.

  3. Normal ve normal dışı davranışlar gösteren bireyleri ya da özel gereksinimli bireyleri ayırt eder.

  4. Kariyer gelişimi kuramları, karar verme modelleri ve işgücü piyasası koşulları temelinde bireylere, kariyer gelişimleri sürecinde kendilerini tanımalarını, anlamalarını ve uygun kararlar vermelerini kolaylaştıracak hizmetleri sunar.

  5. Alanın gerektirdiği mesleki değerleri, etik ilkeleri, etik kodları ve kuralları içselleştirir; mesleki uygulamalarında bunlara bağlı kalır; etik ikilem çözer.

  6. Oryantasyondan mesleki rehberliğe ve eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular.

  7. Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı bağlamdaki paydaşlarına (aileler, öğretmenler vb.) ve topluma eğitim hizmeti sunar.

  8. Etkili iletişim ve psikolojik danışma becerilerini; bilimsel ve kanıta dayalı bir kuramsal yaklaşım dahilinde, uygulayarak bireyle ve grupla psikolojik danışma hizmetlerini yürütür.

  9. Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.

  10. Test ve test dışı bireyi tanıma tekniklerini etkili şekilde kullanır; ihtiyaç doğrultusunda rehberlik programları hazırlar; kişisel-sosyal, eğitsel ve mesleki rehberlik faaliyetlerini planlar, uygular ve değerlendirir.

  11. Bilimsel araştırma basamaklarını izleyerek alanına ilişkin bir araştırmayı uzman gözetiminde planlayabilir, yürütebilir, basit istatistiksel analizleri gerçekleştirebilir ve sonuçları raporlaştırabilir.

  12. Kişisel ve profesyonel niteliğine katkıda bulunacak bilgi ve iletişim teknolojilerini (MS Office, Spss, bilimsel veritabanları vs.) temel-orta düzeyde düzeyde kullanabilir; B1 düzeyinde İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.

  13. Hem kişisel hem profesyonel yaşamında empatik anlayış, koşulsuz olumlu kabul  içtenlikle iletişim kurmaya sadık kalır; çok kültürlü olmaya ve kendini gerçekleştirmeye yönelmiş çaba gösterir.

  14. Bireyin esenliği ve iyi oluşunu gözeterek; birincil, ikincil ve üçüncül koruma düzeylerinde koruyucu-önleyici ruh sağlığı hizmeti sunar.

  15. Bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yerleştirme, izleme, oryantasyon, araştırma-değerlendirme ve çevreyle ilişkiler gibi rehberlik hizmetlerini çalıştığı kurumlarda bir bütünlük içinde uygular.