MBZ260


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
İstatistik 2 MBZ260 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (2022/2023 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
04
(Bahar)
42 - - - - 75 117 3 4

Ders Sorumluları Doç. Dr. Aslıhan Erman Aslanoğlu
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Zorunlu
Ön Koşul
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Öğrencilere, yapacağı çalışmalarda verileri toplamak ve bu verilere uygun çözüm tekniğini uygulamak için gerekli bilgi ve becerileri aktarmak
Dersin İçeriği
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Sürekli olasılık dağılımları hakkında bilgi sahibi olabilme,; İstatistikteki temel düşünceyi anlayabilme,; İstatistiksel kavramlara tanıdık olabilme,; Açık ve anlaşılır bir biçimde veri özetlemesi yapabilme,; Parametre tahmini yapabilme,; Ortalama ve oranlara ilişkin hipotez testi yapabilme,; İstatistiksel analiz sonuçlarını yorumlamada deneyim kazanabilme,; İstatistiksel çıkarımlarda bulunabilme,;
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Örnekleme Teorisi ve SPSS'e giriş
2. Hafta İstatistiksel Tahmin: Güven Aralıkları ve SPSS te verilerin özetlenmesi
3. Hafta İstatistiksel Karar Alma: Parametrik Hipotez Testleri
4. Hafta İstatistiksel Karar Alma: Parametrik Hipotez Testleri
5. Hafta İstatistiksel Karar Alma: Parametrik Olmayan Hipotez Testleri
6. Hafta SPSS ile Parametrik Hipotez Testleri Uygulamaları
7. Hafta SPSS ile Parametrik Olmayan Hipotez Testleri Uygulamaları
8. Hafta F Testi Ve Varyans Analizi
9. Hafta SPSS ile F Testi ve Varyans Analizi Uygulamaları
10. Hafta Ki-Kare Testi ve SPSS Uygulamaları
11. Hafta Basit Doğrusal Regresyon ve Korelasyon Analizi
12. Hafta Çoklu Doğrusal Regresyon Ve Korelasyon Analizi
13. Hafta SPSS ile Basit Regresyon ve Korelasyon Analizi Uygulamaları
14. Hafta SPSS ile Çoklu Regresyon Analizi Uygulamaları
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar 1. Serper, Ö. (1992). Uygulamalı İstatistik 2. Filiz Kitapevi. İstanbul. 2. Gürsakal, N. (2009), Çıkarımsal İstatistik Dora Basım Yayın,Bursa.
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

Ders Öğrenim Kazanımları

Program Yeterlilikleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

PY9

PY10

PY11

PY12

PY13

PY14

PY15 

ÖÇ1

1

1

1

1

1

1

1

1

3

1

5

1

1

1

1

ÖÇ2

1

1

1

1

1

1

1

1

3

1

5

5

1

1

1

ÖÇ3

1

1

1

1

1

1

1

1

3

1

5

5

1

1

1

ÖÇ4

1

1

1

1

1

1

1

1

3

1

5

5

1

1

1

ÖÇ5

1

1

1

1

1

1

1

1

3

1

5

5

1

1

1

ÖÇ6

1

1

1

1

1

1

1

1

3

1

5

5

1

1

1

ÖÇ7

1

1

1

1

1

1

1

1

3

1

5

5

1

1

1

ÖÇ8

1

1

1

1

1

1

1

1

3

1

5

5

1

1

1

 Program Yeterlilikleri:

  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık  lisans programımızdan mezun olan öğrenciler;

  1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının temel kavramlarını; kişilik, gelişim ve farklı uzmanlık alanlarına ilişkin psikolojik danışma kuramlarını; temel ilke ve tekniklerini açıklar.

  2. İnsan ve toplumun davranış, biliş ve duygularına; felsefi, sosyolojik, psikolojik ve eğitsel açıklamalar getirir.

  3. Normal ve normal dışı davranışlar gösteren bireyleri ya da özel gereksinimli bireyleri ayırt eder.

  4. Kariyer gelişimi kuramları, karar verme modelleri ve işgücü piyasası koşulları temelinde bireylere, kariyer gelişimleri sürecinde kendilerini tanımalarını, anlamalarını ve uygun kararlar vermelerini kolaylaştıracak hizmetleri sunar.

  5. Alanın gerektirdiği mesleki değerleri, etik ilkeleri, etik kodları ve kuralları içselleştirir; mesleki uygulamalarında bunlara bağlı kalır; etik ikilem çözer.

  6. Oryantasyondan mesleki rehberliğe ve eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular.

  7. Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı bağlamdaki paydaşlarına (aileler, öğretmenler vb.) ve topluma eğitim hizmeti sunar.

  8. Etkili iletişim ve psikolojik danışma becerilerini; bilimsel ve kanıta dayalı bir kuramsal yaklaşım dahilinde, uygulayarak bireyle ve grupla psikolojik danışma hizmetlerini yürütür.

  9. Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.

  10. Test ve test dışı bireyi tanıma tekniklerini etkili şekilde kullanır; ihtiyaç doğrultusunda rehberlik programları hazırlar; kişisel-sosyal, eğitsel ve mesleki rehberlik faaliyetlerini planlar, uygular ve değerlendirir.

  11. Bilimsel araştırma basamaklarını izleyerek alanına ilişkin bir araştırmayı uzman gözetiminde planlayabilir, yürütebilir, basit istatistiksel analizleri gerçekleştirebilir ve sonuçları raporlaştırabilir.

  12. Kişisel ve profesyonel niteliğine katkıda bulunacak bilgi ve iletişim teknolojilerini (MS Office, Spss, bilimsel veritabanları vs.) temel-orta düzeyde düzeyde kullanabilir; B1 düzeyinde İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.

  13. Hem kişisel hem profesyonel yaşamında empatik anlayış, koşulsuz olumlu kabul  içtenlikle iletişim kurmaya sadık kalır; çok kültürlü olmaya ve kendini gerçekleştirmeye yönelmiş çaba gösterir.

  14. Bireyin esenliği ve iyi oluşunu gözeterek; birincil, ikincil ve üçüncül koruma düzeylerinde koruyucu-önleyici ruh sağlığı hizmeti sunar.

  15. Bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yerleştirme, izleme, oryantasyon, araştırma-değerlendirme ve çevreyle ilişkiler gibi rehberlik hizmetlerini çalıştığı kurumlarda bir bütünlük içinde uygular.