Ders Sorumluları
|
Dr.Öğr.Üyesi Muhittin ŞAHİN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Herhangi bir ön koşul yoktur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
“Felsefeye Giriş” adlı dersin amacı, öğrencilerin felsefi düşünce ile tanışık olmalarını ve felsefenin tarihsel süreç içerisindeki serüvenini bilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
“Felsefeye Giriş” adlı ders, Antik Yunan’dan günümüze felsefeyi anlamlı kategoriler halinde incelemeyi içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir:
1. Felsefe tarihi hakkında bilgi sahibi olur.
2. İlkçağ felsefesini ve Platon’u, onun toplum, insan ve insanın eğitimi hakkındaki düşüncelerini tanır.
3. İlkçağ felsefesinin unutulmaya yüz tutulduğu Ortaçağ’da felsefeyi tanır.
4. İlkçağ (Antik Yunan)’ın yeniden günyüzüne çıkışını ve aydınlanma felsefesini bilir.
5. Antik Yunan düşünürlerinden Platon’un eleştirisi örneği üzerinden postmodern felsefeyi ve onun topluma yansımaları hakkında farkındalık kazanır.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş – Dersin amacı ve tanıtımı
Felsefenin ne’liği ve çalışma alanları
|
2. Hafta |
Felsefenin tarihsel süreçte varlığı
Antik Yunan’da Felsefe: Ontolojik düşünme zihinleri meşgul ediyor
|
3. Hafta |
Antik Yunan’da Felsefe: Ontolojiden epistemoloji ve etiğe doğru
|
4. Hafta |
Antik Yunan’da Felsefe: Platon ve toplum
|
5. Hafta |
Antik Yunan’da Felsefe: Platon ve insan felsefesi
|
6. Hafta |
Antik Yunan’da Felsefe: Platon ve insanın eğitimi
|
7. Hafta |
Antik Yunan’da Felsefe: Platon ve Sokrat sonrası okullar ve Helenistik felsefe
|
8. Hafta |
Ara-sınav
|
9. Hafta |
Ortaçağda Felsefe
|
10. Hafta |
Aydınlanma Felsefesi ve Modernizm
|
11. Hafta |
Postmodern düşünceye doğru: Karl Raimond Popper (Popper, I/1,2,3)
|
12. Hafta |
Postmodern düşünceye doğru: Karl Raimond Popper (Popper, I/6 ve 9, öğrenci tartışması)
|
13. Hafta |
Postmodern düşünceye doğru: Karl Raimond Popper (Popper, I/10, öğrenci tartışması)
|
14. Hafta |
Soru-Cevap, Dersin Kapanışı
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
- |
Ödevler (%) |
- |
Uygulamalar (%) |
- |
Laboratuar (%) |
- |
Projeler/Alan Çalışması (%) |
- |
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
- |
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
- |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Cevizci, Ahmet. (2015). Felsefe Tarihi: Thales’ten Baudrillard’a. (5.Baskı).Ankara: Say Yayınları.
Platon. (2011). Devlet. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları
Popper, Karl Raimond. (2010). Açık Toplum ve Düşmanları, Cilt I: Platon. (Çev. Mete Tuncay). (4.Baskı). Ankara: Liberte Yayınları.
Russell, Bertrand. (2016). Batı Felsefesi Tarihi, Cilt I: İlkçağ Felsefesi. (Çev. Ahmet Fethi). İstanbul: Alfa.
|
Staj / Uygulama |
- |
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
Ders Öğrenim Kazanımları | Program Yeterlilikleri | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | PY15 | ÖÇ1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | ÖÇ2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | ÖÇ3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | ÖÇ4 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 | ÖÇ5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 5 |
|