RPAS011


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Aile İçi Şiddet ve Ailede Sağlıklı İletişim RPAS011 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (2022/2023 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
03
(Güz)
28 90 118 2 4

Ders Sorumluları Öğr. Gör. Cemile Dur Öztürk
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Seçmeli
Ön Koşul
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Öğrencilerin genel anlamda şiddet ve çeşitleri , etkileri ile şiddetle mücadele ve şiddeti önleme konusunda bilgilendirmek ve konuyla ilgili farkındalık yaratmak
Dersin İçeriği Şiddetin tanım ve çeşitleri, yaygınlığı , nedenleri , şiddet döngüsü , şiddet uygulayan erkeklerin özellikleri , aile içi şiddetin kadınlar ve çocuklar üzerindeki etkileri , flört şiddeti . Şiddetle mücadele ve önleme yolları
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Dersi tamamlayan öğrenciler, 1. Şiddetin tanımını , çeşitlerini söyleyebilir 2. Şiddet gösterenlerin ortak özellikleri ve şiddetin yaygınlığı hakkında bilgi sahibi olur 3. Şiddeti kadın ve çocuklar üzerindeki etkileri hakkında farkındalık kazanır 4. Şiddetin devamını sağlayan faktörleri bilir 5. Şiddeti önleme, şiddetle mücadele etme konusunda bilgilenir.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Şiddet : Tanım ve çeşitleri
2. Hafta Şiddetin yaygınlığı ve nedenleri
3. Hafta Aile içi şiddet , şiddet mağdurları kadın ve çocuklar
4. Hafta Şiddet döngüsü , şiddet gösteren erkeklerin ortak özellikleri
5. Hafta Aile içi şiddetin nedenleri ve dinamikleri
6. Hafta Şiddet mağduru kadınların özellikleri
7. Hafta Aile içi şiddetin devamlılığını sağlayan faktörler
8. Hafta ARA SINAVI
9. Hafta Aile içi şiddetin kadınlar üzerindeki etkileri
10. Hafta Aile içi şiddetin çocuklar üzerindeki etkileri
11. Hafta Şiddetle ilgili yurt içi ve yurt dışı yapılan araştırmalar ,hazırlanan raporlar
12. Hafta Flört şiddeti
13. Hafta Şiddeti önleme-şiddetle mücadele
14. Hafta Şiddetle mücadele ile ilgili yasalar, İstanbul Sözleşmesi Tekrar ve kapanış
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir.
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

Ders Öğrenim Kazanımları

Program Yeterlilikleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

PY9

PY10

PY11

PY12

PY13

PY14

PY15 

ÖÇ1

3

4

2

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

ÖÇ2

4

5

3

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

ÖÇ3

2

3

2

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

3

1

ÖÇ4

2

4

3

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

4

1

ÖÇ5

3

4

2

1

1

1

3

1

1

1

1

1

1

4

2

 Program Yeterlilikleri:

  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık  lisans programımızdan mezun olan öğrenciler;

  1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının temel kavramlarını; kişilik, gelişim ve farklı uzmanlık alanlarına ilişkin psikolojik danışma kuramlarını; temel ilke ve tekniklerini açıklar.

  2. İnsan ve toplumun davranış, biliş ve duygularına; felsefi, sosyolojik, psikolojik ve eğitsel açıklamalar getirir.

  3. Normal ve normal dışı davranışlar gösteren bireyleri ya da özel gereksinimli bireyleri ayırt eder.

  4. Kariyer gelişimi kuramları, karar verme modelleri ve işgücü piyasası koşulları temelinde bireylere, kariyer gelişimleri sürecinde kendilerini tanımalarını, anlamalarını ve uygun kararlar vermelerini kolaylaştıracak hizmetleri sunar.

  5. Alanın gerektirdiği mesleki değerleri, etik ilkeleri, etik kodları ve kuralları içselleştirir; mesleki uygulamalarında bunlara bağlı kalır; etik ikilem çözer.

  6. Oryantasyondan mesleki rehberliğe ve eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular.

  7. Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı bağlamdaki paydaşlarına (aileler, öğretmenler vb.) ve topluma eğitim hizmeti sunar.

  8. Etkili iletişim ve psikolojik danışma becerilerini; bilimsel ve kanıta dayalı bir kuramsal yaklaşım dahilinde, uygulayarak bireyle ve grupla psikolojik danışma hizmetlerini yürütür.

  9. Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.

  10. Test ve test dışı bireyi tanıma tekniklerini etkili şekilde kullanır; ihtiyaç doğrultusunda rehberlik programları hazırlar; kişisel-sosyal, eğitsel ve mesleki rehberlik faaliyetlerini planlar, uygular ve değerlendirir.

  11. Bilimsel araştırma basamaklarını izleyerek alanına ilişkin bir araştırmayı uzman gözetiminde planlayabilir, yürütebilir, basit istatistiksel analizleri gerçekleştirebilir ve sonuçları raporlaştırabilir.

  12. Kişisel ve profesyonel niteliğine katkıda bulunacak bilgi ve iletişim teknolojilerini (MS Office, Spss, bilimsel veritabanları vs.) temel-orta düzeyde düzeyde kullanabilir; B1 düzeyinde İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.

  13. Hem kişisel hem profesyonel yaşamında empatik anlayış, koşulsuz olumlu kabul  içtenlikle iletişim kurmaya sadık kalır; çok kültürlü olmaya ve kendini gerçekleştirmeye yönelmiş çaba gösterir.

  14. Bireyin esenliği ve iyi oluşunu gözeterek; birincil, ikincil ve üçüncül koruma düzeylerinde koruyucu-önleyici ruh sağlığı hizmeti sunar.

  15. Bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yerleştirme, izleme, oryantasyon, araştırma-değerlendirme ve çevreyle ilişkiler gibi rehberlik hizmetlerini çalıştığı kurumlarda bir bütünlük içinde uygular.