MBZ130


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Öğretim Teknolojileri MBZ130 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (2022/2023 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
02
(Bahar)
28 - - - - 60 88 2 3

Ders Sorumluları Dr. Sevilay AYDEMİR
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Zorunlu
Ön Koşul
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Bu derste öğretme-öğrenme sürecinin etkin hale getirilmesinde önemli bir yere sahip olan öğretim teknolojilerini tanıma, öğretim materyallerini tasarlama ve geliştirme davranışlarının kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Öğretim teknolojileri İletişim süreci Öğretim araç-gereçleri Öğretim ortamı
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) 1. Ders ile ilgili temel terimler bilgisi 2. Öğretim teknolojisinin eğitimdeki yerini ve önemini kavrayabilme 3. İletişim sürecinin ögelerinin bilgisi 4. Öğretim araç-gereçlerinin özelliklerini açıklayabilme 5. Öğretim araç-gereçlerinin seçimini etkileyen faktörleri açıklayabilme 6. Verilen bir öğretim durumu için tasarım ilkelerine uygun öğretim aracı geliştirebilme 7. Öğretim ortamının eğitimdeki yerini ve önemini takdir ediş.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Derse Giriş, Dersin Tanımı, Hedefleri,
2. Hafta Temel Terimler, TPAB (Teknolojik pedagojik alan bilgisi)
3. Hafta Eğitim teknolojisi, Öğretim teknolojisi Eğitim Teknolojisinin Önemi, tarihçesi
4. Hafta Teknoloji ve Öğrenme, İletişim ve Öğrenme
5. Hafta Öğretim Materyallerinin Yeri ve Önemi
6. Hafta Öğretim Materyallerinin Seçimi
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Görsel Tasarım İlkeleri
9. Hafta Görsel Tasarım İlkeleri Kelime bulutu: Word Art Dijital ortamda çeşitli sunum araçlarını tanıma; Emaze
10. Hafta Görsel Tasarım Öğeleri Ders kapsamında ele alınan emaze e yönelik hazırlanmış ders materyallerinin incelenmesi Sınıf içi etkileşimli değerlendirme araçlarını tanıma; Kahoot
11. Hafta İşitsel Araçlar Etkileşimli tartışma araçlarını tanıma; Padlet İnfografik hazırlama: Pictochart, Canva
12. Hafta Öğretim Tahtaları Basit animasyon programını tanıma: Powtoon
13. Hafta Yazılı Materyaller, Gerçek Eşya ve Modeller Dijital İçerik, Afiş Tasarlama
14. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

Ders Öğrenim Kazanımları

Program Yeterlilikleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

PY9

PY10

PY11

PY12

PY13

PY14

PY15

ÖÇ1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

5

1

1

1

ÖÇ2

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

5

1

1

1

ÖÇ3

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

5

1

1

1

ÖÇ4

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

5

1

1

1

ÖÇ5

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

5

1

1

1

 Program Yeterlilikleri:

  Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık  lisans programımızdan mezun olan öğrenciler;

  1. Psikolojik danışma ve rehberlik alanının temel kavramlarını; kişilik, gelişim ve farklı uzmanlık alanlarına ilişkin psikolojik danışma kuramlarını; temel ilke ve tekniklerini açıklar.

  2. İnsan ve toplumun davranış, biliş ve duygularına; felsefi, sosyolojik, psikolojik ve eğitsel açıklamalar getirir.

  3. Normal ve normal dışı davranışlar gösteren bireyleri ya da özel gereksinimli bireyleri ayırt eder.

  4. Kariyer gelişimi kuramları, karar verme modelleri ve işgücü piyasası koşulları temelinde bireylere, kariyer gelişimleri sürecinde kendilerini tanımalarını, anlamalarını ve uygun kararlar vermelerini kolaylaştıracak hizmetleri sunar.

  5. Alanın gerektirdiği mesleki değerleri, etik ilkeleri, etik kodları ve kuralları içselleştirir; mesleki uygulamalarında bunlara bağlı kalır; etik ikilem çözer.

  6. Oryantasyondan mesleki rehberliğe ve eğitsel rehberlikten temel psikolojik danışma becerilerine uzanan bir yelpazede alanın becerilerini hizmet verdiği bireylere ve koşullarına uyarlayarak uygular.

  7. Alanında edinmiş olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, çalıştığı bağlamdaki paydaşlarına (aileler, öğretmenler vb.) ve topluma eğitim hizmeti sunar.

  8. Etkili iletişim ve psikolojik danışma becerilerini; bilimsel ve kanıta dayalı bir kuramsal yaklaşım dahilinde, uygulayarak bireyle ve grupla psikolojik danışma hizmetlerini yürütür.

  9. Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.

  10. Test ve test dışı bireyi tanıma tekniklerini etkili şekilde kullanır; ihtiyaç doğrultusunda rehberlik programları hazırlar; kişisel-sosyal, eğitsel ve mesleki rehberlik faaliyetlerini planlar, uygular ve değerlendirir.

  11. Bilimsel araştırma basamaklarını izleyerek alanına ilişkin bir araştırmayı uzman gözetiminde planlayabilir, yürütebilir, basit istatistiksel analizleri gerçekleştirebilir ve sonuçları raporlaştırabilir.

  12. Kişisel ve profesyonel niteliğine katkıda bulunacak bilgi ve iletişim teknolojilerini (MS Office, Spss, bilimsel veritabanları vs.) temel-orta düzeyde düzeyde kullanabilir; B1 düzeyinde İngilizce yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.

  13. Hem kişisel hem profesyonel yaşamında empatik anlayış, koşulsuz olumlu kabul  içtenlikle iletişim kurmaya sadık kalır; çok kültürlü olmaya ve kendini gerçekleştirmeye yönelmiş çaba gösterir.

  14. Bireyin esenliği ve iyi oluşunu gözeterek; birincil, ikincil ve üçüncül koruma düzeylerinde koruyucu-önleyici ruh sağlığı hizmeti sunar.

  15. Bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yerleştirme, izleme, oryantasyon, araştırma-değerlendirme ve çevreyle ilişkiler gibi rehberlik hizmetlerini çalıştığı kurumlarda bir bütünlük içinde uygular.