RPDZ302


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Davranış Bozuklukları 2 RPDZ302 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (2022/2023 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
06
(Bahar)
28 60 88 2 3

Ders Sorumluları Prof. Dr. Mustafa Kılıçc
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Zorunlu
Ön Koşul
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Davranış bozukluklarının; 1) Tarihsel gelişimini anlayabilme. 2) Oluşumunu ve nedenlerini görebilme 3) Klasik sınıflandırma ve güncel DSM tanı ölçütlerini öğrenme 4) Psikolojik bozuklukları tanıma 5) Müdahale boyutunda özellikle, “Koruyucu Ruh Sağlığı” açısından bireylere yardımcı olabilme
Dersin İçeriği Öğrencilerin , normal ve normaldışı davranış bozukluklarının nedenlerini , kriterlerini ve sınıflandırılması ile ilgili temel kavram ve anlayışlar kazanmaları
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) Bu dersi tamamlayan ve basarılı olan öğrencilerin Davranıs Bozuklukları alanı ile ilgili elde edeceği kazanımlar sunlardır. 1) Davranıs Bozukluklarının nedensel etkileri ve bakıs açılarına iliskin bilgi sahibi olur. 2) Klinik değerlendirme tanı ve tedavi yaklasımlarına yönelik bilgi edinir. 3) Davranıs bozuklukları hakkındaki kuramsal bilgiye basvurarak bireylerin gösterdiği belirtileri tanır. 4) Davranıs bozukluğu sınıflamalarını tanır ve davranıs sağlığının korunabilmesi için gerekli yönlendirmeyi yapar.
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Giris; tanısma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi
2. Hafta Tarih Boyunca Normal Dışı Davranış
3. Hafta Normal Dışı Davranışların Oluşumu ve nedenleri
4. Hafta Normallik ve Arormallik Kavramları
5. Hafta Nevrozlar ve Psikozların Ayırt Edici Özellikleri
6. Hafta Semiyoloji (Ruhsal Durum Muayenesi)
7. Hafta Semiyoloji (Ruhsal Durum Muayenesi)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Duygu Durum Bozuklukları
10. Hafta Anksiyete Bozuklukları
11. Hafta Şizofreni ve Benzeri Bozukluklar
12. Hafta Psikoaktif Madde Kullanımına Bağlı Bozukluklar
13. Hafta Cinsel Uyum Sorunları
14. Hafta Yeme Bozuklukları
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar 1) Geçtan Engin (1974) Çağdaş İnsanda Normal Dışı Davranışlar. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. Ankara 2) Köroğlu Ertuğrul. (2005). DSM IV. TR Tanı Ölçütleri. Başvuru El Kitabı. Hekimler Yayın Birliği. Ankara. 3) Köroğlu Ertuğrul ve Güleç Cengiz. (2006) Psikiyatri Temel Kitabı. Nobel Tıp Kitapevleri. 4) Öztürk, M.O (1995). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Ankara: hekimler Yayın Birliği. 5) Tükel, R. veÇakır, S. Psikiyatri. (2014). İstanbul Üniversitesi İstanbul Tıp Fakültesi. Nobel Tıp Kitapevleri. İstanbul. 6) 6) Nussbaum, A. M. (2015). DSM-5 Yönelimli Tanısal Görüşme (E. Köroğlu, Çev.). Ankara: HYB
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

Ders Öğrenim Kazanımları

Program Yeterlilikleri

PY1

PY2

PY3

PY4

PY5

PY6

PY7

PY8

PY9

PY10

PY11

PY12

PY13

PY14

PY15

ÖÇ1

5

5

5

1

2

1

1

3

1

2

1

1

3

4

2

ÖÇ2

5

5

5

1

2

1

1

3

1

4

1

1

3

4

2

ÖÇ3

5

5

5

1

2

1

1

3

1

4

1

1

3

4

2

ÖÇ4

5

5

5

1

2

1

1

3

1

4

1

1

3

5

2


* Katkı Düzeyi:       1 Çok düşük     2 Düşük     3 Orta     4 Yüksek     5 Çok yüksek