Ders Sorumluları
|
Öğr. Gör. Neslihan Salman |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Psikolojik danışman adaylarına; kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamaları hakkında bilgi kazandırarak ve kültüre duyarlı psikolojik danışma yetkinliğini geliştirmektir.
|
Dersin İçeriği |
Kültür, Kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamalarının tarihçesi, Kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamalarının gelişme gerekçeleri, Kültüre duyarlı psikolojik danışma yetkinlikleri, Kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamaları, Sosyal adalet temelli psikolojik danışma uygulamaları.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1. Kültürel yapı ve ilişkileri anlama
2. Kültür ile psikolojik danışma ilişkisini kavrama
3. Çok kültürlü psikolojik danışma yaklaşımlarını öğrenme
4. Çok kültürlü psikolojik danışma yeterliliklerini öğrenme
5. Sosyal adalet temelli uygulamalarına ilişkin farkındalık kazanma |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Kültürel yapı ve ilişkileri anlama (Bireyci-toplulukçu kültür özellikleri)
|
2. Hafta |
Kültür ve psikolojik danışma ilişkisini anlama
|
3. Hafta |
Çokkültürlülük ve danışma
|
4. Hafta |
Cinsel yönelimi farklılıkları olanlar ile danışma
|
5. Hafta |
Cinsel yönelimi farklılıkları olanlar ile danışma
|
6. Hafta |
Sosyo-ekonomik açıdan dezavantajlı olan çocuk ve ergenler ile çalışma
|
7. Hafta |
Engelliler ile danışma
|
8. Hafta |
Ara sınav
|
9. Hafta |
Mülteci, göçmen ve sığınmacılar ile danışma
|
10. Hafta |
Mülteci, göçmen ve sığınmacılar ile danışma
|
11. Hafta |
Etik konular
|
12. Hafta |
Sosyal adalet uygulamaları ve danışma
|
13. Hafta |
Çokkültürlü danışma uygulama örnekleri
|
14. Hafta |
Çokkültürlü danışma uygulama örnekleri
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1. Mattis, J., Kurter, F. (2014). Türkiye’de Uygulamacıların Gözüyle Psikolojik Danışmada Kültüre Duyarlı Olma. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları.
2. Schwarzbaum, S., & Thomas, A. J. (2008). Dimensions of multicultural counseling: A life story approach. Thousand Oaks: Sage
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|