Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Başak Karateke |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders, psikolojik danışmanların çocuklarla çalışmaları durumunda ihtiyaç duyacakları kuramsal alt yapıyı sağlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Çocukla psikolojik danışma yaparken kullanılabilecek yöntemler, çocukları tanıma teknikleri, okul ortamında yapılacak rehberliğin standartları hakkında bilgiler içermektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır:
• Çocukla terapötik ilişkinin özellikleri bilir.
• Çocukla psikolojik danışma yaparken resim, oyun gibi yöntemleri kullanır.
• Kriz durumları, davranış problemleri gibi durumlarda uygun psikolojik danışmayı sağlar.
• Çocukla psikolojik danışmada etik kuralları ve yükümlü olduğu yasal sorumlulukları açıklar.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin içeriği, dersin gereklilikleri ve uygulama yönteminin tanıtılması. |
2. Hafta |
Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanın amaçları |
3. Hafta |
Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmada terapi ortamı |
4. Hafta |
Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmada terapi ortamında iletişim |
5. Hafta |
Terapötik ilişkinin özellikleri |
6. Hafta |
Terapötik ilişkinin özellikleri |
7. Hafta |
Ara sınav |
8. Hafta |
Çocuğu tanıma teknikleri. |
9. Hafta |
Oyun ve çocuk. |
10. Hafta |
Resimleriyle çocuk. |
11. Hafta |
Güncel terapi yöntemleri |
12. Hafta |
Güncel terapi yöntemleri (devam) |
13. Hafta |
Kriz durumlarında psikolojik danışma |
14. Hafta |
Final sınavı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
• Ültanır, E.(2017). Çocuklarda rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Nobel Yayıncılık.
• Yavuzer, H. (1992). Resimleriyle çocuk. İstanbul: Remzi Kitapevi.
• Geldard, K. & Geldard, D. (1999) Çocukla psikoterapötik görüşme: Giriş niteliğinde uygulamalı bir rehber. (Çev: G.Erden ve Ç. Kudiaki). Ankara: TPD Yayınları.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | ÖÇ 1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 4 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 6 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 7 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 8 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ 11 | | | | | | | | | | | | | | | |
|