Ders Adı | Ders Kodu | Bölüm | Seviye |
---|---|---|---|
Psikolojik Danışma Kuramları | RPDZ307 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (2018-2019 Akademik Yılı ve Sonrası Program) | Lisans |
Dersin Yarıyılı (Dersin Dönemi) |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Teori | Uygulama | Laboratuar | Projeler/Alan Çalışması | Seminerler/Çalışma Grupları | Diğer | Toplam | Kredi | AKTS Kredisi | |
05 (Güz) |
28 | - | - | - | - | 25 | 53 | 2 | 2 |
Ders Sorumluları | Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Irkörücü Küçük | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe (Turkish) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | - | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin psikolojik danışma yaklaşımları (terapiler) hakkında bir anlayış kazanarak kendi kişilik özelliklerine uygun yaklaşımı/yaklaşımları keşfetmelerini; temel görüşme ve psikolojik danışma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin İçeriği | Temel psikolojik danışma kuram ve yaklaşımları, bu kuram ve yaklaşımların temelini oluşturan kavram, ilke ve teknikler, kuramların psikolojik danışmaya yansımaları ve yeni yönelimler. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) | Bu dersi alıp başarıyla tamamlayanların aşağıdaki kazanımları edinmeleri beklenmektedir: 1. Psikolojik danışma temel kuramlarını kavrayabilme 2. Psikolojik danışma kuramlarını ve uygulamalarını ayırt edebilme 3. Psikolojik danışman özelliklerini kavrayabilme 4. Psikolojik danışma hizmetlerinde etik kuralları fark edebilme 5. Pdr kuramları ile pdr hizmetlerini bütünleştirebilme 6. Pdr kuramları ile milli eğitimin beklentilerini bütünleştirebilme | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Biçimi | Örgün Öğretim | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Gidişatı |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Ölçütleri |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar | Corey, G. (2015). Psikolojik Danışma, Psikoterapi Kuram ve Uygulamaları (Çev. T. Ergene), Ankara: Mentis Yayıncılık. Murdock, N. L. (2012). Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları. (Çev. Ed. F. Akkoyun), Ankara: Nobel Yayıncılık. Sharf, R. S. (2014). Psikoterapi ve Psikolojik Danışma Kuramları. (Çev. Ed. N. Voltan-Acar), Nobel Yay. Terzi, Ş. ve Ergüner-Tekinalp, B. (2013). Psikolojik Danışmada Güncel Kuramlar. Pegem Yayınevi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Staj / Uygulama | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
* Katkı Düzeyi: 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |