Ders Sorumluları
|
Dr.Öğr.Üyesi Burcu TİBET |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğretmen adaylarının yetişkin eğitimi ve ilişkili kavramlara dair yaklaşım ve modelleri kavrayabilmesini; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamalarını tanımasını amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği |
Yetişkin eğitiminin tanımı ve kapsamı; yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramlar (sürekli eğitim, halk eğitimi, yaygın eğitim, mesleki eğitim vd.); Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi; yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modeller; yetişkinler ve öğrenme; hayat boyu öğrenmenin amacı, kapsamı ve tarihsel gelişim; Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1.Yetişkin eğitimini tanımlar ve yetişkin eğitimiyle ilişkili kavramları bilir 2.Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini kavrar 3.Yetişkin eğitimiyle ilgili yaklaşım ve modelleri bilir 4.Yetişkinler ve öğrenme ilişkisini analiz eder 5.Hayat boyu öğrenmenin amacını kavrar 6.Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamalarını bilir
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin Tanıtımı ve Amacının Anlatılması
|
2. Hafta |
Andragojinin Kökeni
|
3. Hafta |
Öğrenme Kuramları
|
4. Hafta |
Yetişkinlerde Öğrenme: Andragoji
|
5. Hafta |
Öğretme Kuramları
|
6. Hafta |
Öğrenmede Andragojik İşlem Modeli
|
7. Hafta |
Yetişkin Eğitiminde Motivasyon
|
8. Hafta |
Ara Sınav
|
9. Hafta |
Pratikte Andragoji
|
10. Hafta |
Freire ve Yetişkin Eğitimi
|
11. Hafta |
Andragoji Üzerine Yeni Bakış Açıları
|
12. Hafta |
Andragojinin Geleceği
|
13. Hafta |
Türkiye’de Yetişkin Eğitimi
|
14. Hafta |
Türkiye’de Yetişkin Eğitimi
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Knowles, M. S. , Holton, E. F. ve Swanson, R. A. (2015). Yetişkin eğitimi. (Çev: O. Gündüz). İstanbul: Kaknüs Yayınları. Scales, P. (2015) Yaşam Boyu Öğrenme ve Öğretim. (2. baskı), (çev. Ülkü Köymen), Palme Yayınları.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | ÖÇ4 | ÖÇ5 | ÖÇ6 | PY1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | PY3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY5 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY6 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY7 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY8 | 2 | 1 | 4 | 4 | 1 | 1 | PY9 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY10 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 4 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY14 | 5 | 1 | 4 | 3 | 1 | 3 | PY15 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | PY16 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY17 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY18 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY19 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY20 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY21 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | PY22 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
|