MBS020


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim MBS020 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (2018-2019 Akademik Yılı ve Sonrası Program) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
07
(Güz)
28 90 118 2 4

Ders Sorumluları Dr. Öğr. Üyesi Burcu Tibet
Dersin Sunulduğu Dil Türkçe (Turkish)
Dersin Türü Seçmeli
Ön Koşul
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin Amacı Bu dersin amacı; sürdürüleilirlik kavramının türü, gelişimini, Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından yararlarını, sürdürülebilir kalkınmanın boyutlarını, sürdürülebilirlik ve eğitim ilişkilerini, insanlığın geleceği ve sürdürülebilirliği kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak.
Dersin İçeriği Öğretmen yetiştirme programlarında öğrenim gören öğretmen adaylarının “sürdürülebilir kalkınma” hakkında bilgilenmelerini sağlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) 1 Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından faydalarını açıklar.; 2 Minimum Sürdürülebilirlik Kavramı, Ekolojik Ayak İzlerini açıklar.; 3 Toplumsal Değişim ve Sürdürülebilirlik Sürecini Bilir.; 4 Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim Alanında Türkiye’den Uygulama Örneklerini bilir.; 5 İnsanlığın Geleceği ve Sürdürülebilirlik Kavramını Açıklar; 6 Göç çeşitlerini / türlerini tanır, özelliklerini ve alt amaçlarını kavrar.; 7 Gelecek nesillerin de aynı yaşam alanından ve kaynaklarından yararlanma hakkı olduğunun farkına varır. ; 8 İnsan faaliyetlerinin doğal dengeyi nasıl etkilediği konusunda çıkarımda bulunur.; 9 Sürdürülebilirlik konusunda çevre psikolojisinin öneminin kavrar.; 10 Sürdürülebilirlik ve gelişmede eğitimin öneminin farkına varılmasında sürdürülebilir toplum kavramını kavrar.;
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Sürdürülebilir kalkınmanın türü ve Sürdürülebilirlik Eğitiminin Temel İlkeleri.
2. Hafta Ekolojik Ayak İzleri Dünya’da Ve Türkiye’de Ayak İzi Örnekleri
3. Hafta Toplumsal Değişim Ve Sürdürülebilirlik
4. Hafta Sürdürülebilirlik ve Eğitim, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitimin On Yılı Hedefleri
5. Hafta İnsanlığın Geleceği ve Sürdürülebilirliği
6. Hafta Göç Yoksulluk ve Eşitsizlik
7. Hafta Sürdürülebilir Çevre
8. Hafta Ekoloji Küresel Çevre Sorunları Sürdürülebilirlik
9. Hafta Doğaya Uygun Sürdürülebilir Toplum
10. Hafta Türkiye’de Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim
11. Hafta Nüfus, Ekonomik Sistem Ve Doğal Çevrenin Sürdürülebilirliği
12. Hafta Göç, Eğitim, Sağlık ve Sürdürülebilirlik
13. Hafta Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları Ve Sürdürülebilir Çevre
14. Hafta Liderlik ve Sürdürülebilirlik Modelleri
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Aksu, C.(2011). Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre, Güney Ege Kalkınma Ajansı, ss:33. Çobanoğlu, Z. (1996). Konut Sağlığı, Ankara, Somgür Yayınevi, 12. İlhan, A.(2019). Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları ve Çevre. Özgen, N. & Kahyaoğlu, M, (Ed.), Ankara: PegemA Yayuncılık. Kaygalak, S. (2009). Kentin Mültecileri Neoliberalizm Koşullarında Zorunlu Göç ve Kentleşme, Ankara, Dipnot Yayınları. Kongar, E. (1981), Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitabevi, İstanbul. Kurtkan, A. (1976), Genel Sosyoloji, İ. Ü. İktisat Fak. Yay. No:373, İstanbul MEB. (2020). Çevre Kuruluşları. MEGEP. Morelli, J. (2011). Environmental Sustainability: A Definition for Environmental Professionals. Journal of EnvironmentalSustainability, Vol. 1: Iss. 1, Article 2. Özgen, N., Kahyalıoğlu, M. (2019) Sürdürülebilir Kalkınma. Ankara: PegemA Yayıncılık. Sutton, P. (2004). A Perspective on Environmental Sustainability? A Paper for the Victorian Commissioner for Environmental Sustainability, http:/ /www.green-innovations.asn.au/A-Perspective-on-Environmental-Sustainability. pdf (Erişim Tarihi: 01/03/2016). Türkiye Çevre Koruma Vakfı. (2020). http://tucev.org/tucev.
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi