Ders Sorumluları
|
|
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrencilere müşteri tutma, kazanma, müşteri ilişkilerini ölçme gibi müşteri ile ilgili kavramları öğretmektir. |
Dersin İçeriği |
Sağlık hizmetleri sunarken sağlık kurum personelinin iletişim olanaklarının arttırılması, hastaların temel hak ve sorumluluklarını en iyi duruma getirmek için etkili iletişim için bilgi verilmesi ve hasta ve yakınlarının memnuniyeti. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. İletişim kuramlarını özümseyerek tanımlayabilecek ve bu kuramları kendi uzmanlık alanlarıyla ilişkilendirebilecek
2. İletişim kuramlarını, teknolojik değişimleri de göz önünde bulundurarak kendi uzmanlık alanlarında uygulayabilecek.
3. İletişim becerilerini geliştirerek iletişim çatışmalarına çözüm önerileri getirebilecek ve bu becerilerini yaşamda, çalışma alanlarında kullanabilecek.
4. İletişim yetilerini üst seviyeye çıkararak kendini ifade edebilecek ve edindiği yetileri uzmanlık alanlarında da kullanabilecek.
5. Kazandığı iletişim becerisiyle güncel olaylarla bağlantı kurabilecek ve iletişim alanındaki değişimleri izleyerek, yorumlayabilecek. |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
İletişimle İlgili Temel Kavramlar
|
2. Hafta |
Sağlıkta Temel Kavramlar
|
3. Hafta |
Sağlıkta Temel Haklar ve Görevler
|
4. Hafta |
Müşteri için değer yaratma
|
5. Hafta |
Sağlık Hizmetlerinde Etkili İletişim Teknikleri
|
6. Hafta |
Hasta Tanımlama ve Hasta Profilleri
|
7. Hafta |
Hastalar Arası İletişim
|
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Hasta Akrabalarıyla İletişim
|
10. Hafta |
Özel Hastalar ve Akrabalarıyla İletişim
|
11. Hafta |
Sağlık Hizmetlerinde Kriz |
12. Hafta |
Sağlık Hizmetlerinde Kriz İletişimi
|
13. Hafta |
Genel Tekrar |
14. Hafta |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Anadolu Üniversitesi Yayınları, Sağlık Kurumlarında İletişim |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| PÇ1 | PÇ2 | PÇ3 | PÇ4 | PÇ5 | PÇ6 | PÇ7 | PÇ8 | PÇ9 | PÇ10 | PÇ11 | PÇ12 | ÖÇ1 | 4 | | | | | | | | 4 | | | 4 | ÖÇ2 | 4 | | | | | | 3 | | 4 | | | 4 | ÖÇ3 | | 3 | | | | | | | 4 | | | 4 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | 4 | ÖÇ5 | | 3 | | | | | | | | | | 5 |
|