Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Başak Karateke |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu ders, psikolojik danışmanların çocuklarla çalışmaları durumunda ihtiyaç duyacakları kuramsal alt yapıyı sağlamayı amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği |
Çocukla psikolojik danışma yaparken kullanılabilecek yöntemler, çocukları tanıma teknikleri, okul ortamında yapılacak rehberliğin standartları hakkında bilgiler içermektedir.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır: • Çocukla terapötik ilişkinin özellikleri bilir. • Çocukla psikolojik danışma yaparken resim, oyun gibi yöntemleri kullanır. • Kriz durumları, davranış problemleri gibi durumlarda uygun psikolojik danışmayı sağlar. • Çocukla psikolojik danışmada etik kuralları ve yükümlü olduğu yasal sorumlulukları açıklar.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dersin içeriği, dersin gereklilikleri ve uygulama yönteminin tanıtılması.
|
2. Hafta |
Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmanın amaçları
|
3. Hafta |
Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmada terapi ortamı
|
4. Hafta |
Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmada terapi ortamında iletişim
|
5. Hafta |
Terapötik ilişkinin özellikleri
|
6. Hafta |
Terapötik ilişkinin özellikleri
|
7. Hafta |
Ara sınav
|
8. Hafta |
Çocuğu tanıma teknikleri.
|
9. Hafta |
Oyun ve çocuk.
|
10. Hafta |
Resimleriyle çocuk.
|
11. Hafta |
Güncel terapi yöntemleri
|
12. Hafta |
Güncel terapi yöntemleri
|
13. Hafta |
Kriz durumlarında psikolojik danışma
|
14. Hafta |
Final sınavı
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
• Ültanır, E.(2017). Çocuklarda rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: Nobel Yayıncılık. • Yavuzer, H. (1992). Resimleriyle çocuk. İstanbul: Remzi Kitapevi. • Geldard, K. & Geldard, D. (1999) Çocukla psikoterapötik görüşme: Giriş niteliğinde uygulamalı bir rehber. (Çev: G.Erden ve Ç. Kudiaki). Ankara: TPD Yayınları.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
Ders Öğrenim Kazanımları | Program Yeterlilikleri | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 | PY14 | PY15 | ÖÇ1 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | ÖÇ4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 |
|