Ders Sorumluları
|
Dr. Öğrt. Üyesi Sevilay Aydemir |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersi alan öğrenciler: Program geliştirme ile ilgili kavramsal ve kuramsal içerikleri açıklayabilir; Türkiye’deki öğretim programları ve program geliştirme çalışmlarını bu kavram ve kuramlar aracılığıyla analiz edebilir. |
Dersin İçeriği |
Temel kavramlar, program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller ), eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme- değerlendirme, programa süreklilik kazandırma ) , eğitim programları ile ilgili yeni yönelimler (etkin öğrenme, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, yaşam boyu öğrenme, yapılandırmacılık, yaratıcı düşünme, v.b ).
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar
2 Eğitim programının ögeleri arasındaki ilişkileri çözümler
3 Program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklar
4 Eğitim programı tasarımlarını açıklar
5 Eğitimde program geliştirme modellerini açıklar
6 Türkiye’de kullanılan program geliştirme modeli ile diğer ülkelerde kullanılan modelleri karşılaştırır
7 Program geliştirme çalışma planı hazırlar
8 Planlamanın önemini fark eder
9 İhtiyaç belirleme tekniklerini açıklar
10 İhtiyacın belirleneceğe alana uygun teknikleri kullanır
11 İhtiyaç belirlemenin önemini fark eder
12 Program tasarısında bulunması gereken ögeleri açıklar
13 Program tasarısının alanda denenmesinin gerekçelerini açıklar
14 Farklı program değerlendirme yaklaşımlarını açıklar
15 Bir öğretim programı tasarısını değerlendirir |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Program geliştirmeyle ilgili temel kavramlar |
2. Hafta |
Program türleri (Posner) |
3. Hafta |
Program geliştirmenin temelleri |
4. Hafta |
Program tasarımları |
5. Hafta |
Programın Tasarlanması: Program geliştirmenin planlanması |
6. Hafta |
Programın Tasarlanması: Programın öğeleri- Hedefler |
7. Hafta |
Programın Tasarlanması: Programın öğeleri - İçerik |
8. Hafta |
Programın Tasarlanması: Programın öğeleri – Eğitim durumları, öğrenme yaşantıları |
9. Hafta |
Programın Tasarlanması: Programın öğeleri – Eğitim durumları, öğrenme yaşantıları |
10. Hafta |
Programın Tasarlanması: Programın öğeleri – Eğitim durumları, öğrenme yaşantıları |
11. Hafta |
Programların uygulanması |
12. Hafta |
Programların değerlendirilmesi |
13. Hafta |
Program okuryazarlığı ve öğretmenlerin program geliştirmedeki rolleri |
14. Hafta |
Konu tekrarı ve özeti |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Özcan Demirel. Program Geliştirme. Pegem Yayınları. 2010 Türkçe
Veysel Sönmez. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayıncılık. 2009 Türkçe
Fatma Varış. Program Geliştirme. Alkım Yayıncılık. 1996 Türkçe
G.J. Posner. Analyzing the Curriculum. McGraw-Hill: Boston. 2004 Türkçe
Özcan Demirel. Program Geliştirme. Pegem Yayınları. 2010 Türkçe
Veysel Sönmez. Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Anı Yayıncılık. 2009 Türkçe
Fatma Varış. Program Geliştirme. Alkım Yayıncılık. 1996 Türkçe
G.J. Posner. Analyzing the Curriculum. McGraw-Hill: Boston. 2004 Türkçe
Bilen, M. (1994). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı yayıncılık Türkçe
Bloom, B. S. (1994). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. (Çev.: D. A. Özçelik.) Ankara: MEB Yayınevi. Türkçe
Demirel, Ö. (2004). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (7. Baskı). Türkçe
Doğan, H. (1997). Eğitimde program ve öğretim tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık. Türkçe
Erden, M. (1995). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık Türkçe
Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Meteksan A.Ş Türkçe
Hesapçıoğlu, M. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri eğitim programları ve öğretim (6. Türkçe
Özçelik, D. A. (1991). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: ÖSYM yayınları Türkçe
Senemoğlu, N. (1997). Gelişim, öğrenme ve öğretme. Ankara: Usem Yayınları Türkçe
Sönmez, V. (2005). Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık Türkçe
Şeker, H. (Editör). (2012). Eğitimde Program Geliştirme Kavramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık Türkçe
Varış, F. (1996). Eğitimde program geliştirme teori ve teknikler. Ankara: Alkım yay. Türkçe
Yüksel, S. (2004). Örtük program. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Türkçe |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|