Ders Sorumluları
|
Dr.Öğr. Üyesi Özden Demirkan |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Öğrenme, öğretme, eğitim, Program geliştirme, eğitim ve öğretim teknolojisi, iletişim ve görsel iletişim, görsel okuryazarlık, öğretim materyali tasarımı kavramlarını tanımlayabilme. Öğretim araç-gereç seçimini etkileyen faktörler bilgisi. Tasarım ilkeleri ve ögeleri bilgisi. İşitsel ve görsel materyal ve araçlar bilgisi, TV, video, sosyal ağ eğitim platformları ve dijital eğitim içeriği hazırlama bilgisi. Uzaktan öğretim uygulamaları bilgisi. |
Dersin İçeriği |
Öğrenme, Öğretme, Eğitim, Program Geliştirme ve Eğitim teknolojisi
Öğretim teknolojisi, tarihçesi. Yaşantı Konisi. İletişim ve öğrenme, Görsel iletişimin özellikleri, Görsel okuryazarlık. Öğretim araç-gereçleri, seçimini etkileyen faktörler. Tasarım ilkeleri ve ögeleri. İşitsel ve görsel araçlar-materyaller. Dijital içerikler ve sunular, Gerçek deneyimler, simülasyonlar ve modeller. TV ile öğrenme, İnternetteki eğitsel ders videoları, Eğitsel ve Sosyal ağ siteleri, Etkileşimli değerlendirme araçları. Uzaktan Öğretim.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1.Öğrenme, öğretme, eğitim, Program geliştirme, eğitim ve öğretim teknolojisi, iletişim ve görsel iletişim, görsel okuryazarlık, öğretim materyali tasarımı kavramlarını tanımlar.
2. Öğretim araç-gereç seçimini etkileyen faktörler bilir.
3. Tasarım ilkeleri ve ögelerini bilir.
4. İşitsel ve görsel materyal ve araçları tanır.
5. TV, video, sosyal ağ eğitim platformlarını tanır.
6. Dijital ve dijital olmayan öğretim materyallerini tanır.
7. Uzaktan öğretim uygulamalarını bilir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Derse Giriş, Dersin Tanımı, Hedefleri |
2. Hafta |
Temel Terimler - Öğrenme, Öğretme, Eğitim, Program Geliştirme ve Eğitim teknolojisi |
3. Hafta |
Eğitim Teknolojisi - Öğretim teknolojisi, Eğitim Teknolojisinin Önemi, tarihçesi. |
4. Hafta |
İletişim, Tanımı, Öğeleri, İletişim ve Öğrenme, Yaşantı Konisi
Görsel İletişim
|
5. Hafta |
*Öğretim Araç-Gereçleri: Öğretimdeki Yeri ve Önemi, Seçimini Etkileyen Faktörler
*Öğretim Materyalleri Tasarım ve Uygulamaları Tasarım İlkeleri, Tasarım Ögeleri
|
6. Hafta |
*İşitsel Araçlar (Radyo, İnternet Radyo, Radyo Potcast’leri, ses çalar, ses kaseti, CD, DVD’leri, dijital ses dosyaları,)
*Öğretim Tahtaları:Yazı Tahtası (beyaz tahta, tebeşir tahtası), Pazen Tahta,
Bülten Tahtası, Manyetik Tahta, Kum Tahtası, Etkileşimli (Akıllı) Tahta, Dijital Pano uygulamaları (Padlet vb.)
|
7. Hafta |
*Öğretim Levhaları: Levha, Poster, Afiş vb.; Döner Levha ; Şimşek (Flash)Kart Pictochart’ ile dijital ya da basılı poster, levha yapımı
*Yazılı Materyaller (ders kitapları, çalışma kağıtları, dergiler, broşürler, sözlükler vb.)
|
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
*Sunular (PowerPoint, Prezi, Emaze, Powtoon, Google docs, Haiku Deck vb.) *Gerçek Eşyalar ve Modeller, Diyaromalar-Üç boyutlu maketler, Doküman Kamera, simülasyon |
10. Hafta |
*TV ile öğrenme (TV’deki Çocuk ve eğitim kanalları)TV eğitim Podcast’leri
*İnternetteki eğitsel siteler ve ders videoları (EBA, Toddler fun learning, Khan akademi, Coursera, TED Ed, Crash Course, EdX vb.)
|
11. Hafta |
*Etkileşimli değerlendirme araçları (Kahoot, Plickers, Socrative, Poll Everywhere vb.) |
12. Hafta |
*Bilgisayarla yönetimli Öğretim ve bilgisayar destekli öğretim
*Uzaktan Öğretim nedir? Açık öğretim örneği ve Moodle, Edmodo, Class dojo, iTalki, Google hangout, vb tanıtımı,
|
13. Hafta |
Materyal Değerlendirme |
14. Hafta |
Material Evaluation |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Çilenti, Kamuran.(1979) Eğitim Teknolojisi. Ankara, Kadıoğlu Matbaası
Yalın, İbrahim.(2001) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yay.Dağ.
Alpan, B. Gülgün (2005) Görsel İletişim. YA-PA Yayıncılık
Ergin, Akif.(1995)Öğretim Teknolojisi İletişim. Ankara, Pegem yayıncılık
Demirel, Özcan, Sadi Seferoğlu ve Esed Yağcı (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Pegem A yayıncılık
Kaya, Zeki (2006) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara, PegemA yayıncılık
Seferoğlu, Sadi (2006) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara, PegemA yayıncılık
Yanpar, T., & Yıldırım, S. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme.Anı Yayıncılık, Ankara.
Uşun, S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarım: tasarım seçim, geliştirme, kullanım, yönetim değerlendirme. Nobel Yayın Dağıtım.
Koşar, E. (2002). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ezgi kitabevi.
Yıldız, R. (Editör) (2002). Öğretim Teknolojisi Ve Materyal Geliştirme, Ankara: Mikro Yayınları
İşman, A. (2015).Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara, PegemA yayıncılık
Cabı, E (2016)(Ed.) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara, PegemA yayıncılık
Alkan, Cevat.(1997)Eğitim Teknolojisi. Ankara, Anı Yayıncılık
Demirkan, Özden (2017). Dersinizde Kullanmak İstediğiniz Videoları Düzenlemeye Ne Dersiniz? Canlı Eğitimler, Vitamin Öğretmen Portalı.
http://www.vitaminogretmen.com/videolar/1879
Demirkan, Özden (2017). Dijital Ortamda Zihin Haritaları. Canlı Eğitimler, Vitamin Öğretmen Portalı. http://www.vitaminogretmen.com/videolar/1869
Demirkan, Özden (2017). Animasyonlu Bir Sunum Hazırlamak Sizce Zor Mu? Powtoon İle Tanışmaya Ne Dersiniz? Canlı Eğitimler, Vitamin Öğretmen Portalı.
http://www.vitaminogretmen.com/videolar/1840
Demirkan, Özden (2017). Web Tabanlı Sunum Hazırlama Programı – Emaze. Canlı Eğitimler, Vitamin Öğretmen Portalı. http://www.vitaminogretmen.com/videolar/1754
Demirkan, Özden (2016). Öğrenme Oyunları (Kahoot, Socrative, Plickers) Canlı Eğitimler, Vitamin Öğretmen Portalı. http://www.vitaminogretmen.com/videolar/1619 |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|