Ders Sorumluları
|
Dr. Öğr. Üyesi Türkan Öncü |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Bireylerin gelişim özelliklerini inceleyerek ve öğrenme ilkelerinden yararlanarak eğitim ve öğretim faaliyetlerini verimli kılmak amaçlanır. |
Dersin İçeriği |
Eğitim psikolojisi, gelişim ve öğrenme psikolojisi bulgularından hareketle, eğitim ve öğretimin nasıl gerçekleştiğini araştıran bilim dalıdır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
1- Çocukların ve ergenlerin nasıl geliştikleri ve öğrendikleri hakkında bilgi edinmek.
2- Etkili öğrenme ve öğretme yollarını bilmek.
3- İyi bir öğretmenin nasıl olması gerektiğini bilmek.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Psikolojinin ve eğitim psikolojisinin betimlenmesi ve temel kavramlar |
2. Hafta |
Eğitim psikolojisinde araştırma yöntemleri |
3. Hafta |
Bilişsel gelişim : Piaget’nin kuramı |
4. Hafta |
Dil gelişimi |
5. Hafta |
Sosyal ve duygusal gelişim |
6. Hafta |
Erikson’ın psiko-sosyal gelişim kuramı |
7. Hafta |
Ahlak gelişimi: Piaget’nin ve Kohlberg’in kuramı |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Gelişimde bireysel farklılıklar |
10. Hafta |
Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, öğrenmeyi etkileyen faktörler |
11. Hafta |
Öğrenme kuramları |
12. Hafta |
Eğitim ve öğrenme süreçleri çerçevesinde öğrenme kuramları |
13. Hafta |
Bellek |
14. Hafta |
Öğrenme sürecinde motivasyon |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Eğitim Psikolojisi. Kuram ve Uygulama. Robert E. Slavin. Çeviri editörü: Prof. Dr. Galip Yüksel. Nobel Yayınevi.
Eğitim Psikolojisi. John W. Santrock. Çeviri editörü: Prof.Dr. Diğdem Müge Siyez. Nobel Yayınevi.
Eğitim Psikolojisi El Kitabı. Doç.Dr.A.Rezan Çeçen Eroğul. Doç.Dr. Filiz Yurtal. Mentis Yayınevi.
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | | | | PY2 | | | | PY3 | | | | PY4 | | | | PY5 | | x | | PY6 | | | | PY7 | | | | PY8 | x | x | x | PY9 | | | | PY10 | | | | PY11 | | | | PY12 | | | | PY13 | | | | PY14 | | | | PY15 | x | | | PY16 | | x | x | PY17 | | | | PY18 | | | | PY19 | | | x | PY20 | | x | | PY21 | | | | PY22 | | | |
|