Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Mehmet DEMİREZEN |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Dersin amacı, öğrencilerin geleneksel ve çağdaş dil çalışmalarındaki temel ayrımları, kavramları, dilin özellikle
yapısal boyutunu (ses, biçimbirim, sözdizimi) inceleyerek bu bilgilerin yabancı dil öğretimiyle ilişkileri konusunda
bilinç geliştirmeleridir. |
Dersin İçeriği |
Dilin kökeni; insan dili ve öteki iletişim dizgeleri arasındaki ayrımlar; sesbilgisi, sesbilim, biçimbilgisi ve
sözdiziminde temel kavramlar; dilin yapı ve anlam boyutu; dilbilimin yapısal düzlemlerinin dil öğretimiyle
ilişkilerinin incelenmesi |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1Bilgi ve davranış geliştirdiklerinde dile ilişkin daha bütüncül ve bilimsel bir bakış açısına sahip olma
ÖÇ-2Dilin değişik düzlemlerinden yola çıkarak dil öğretiminde yapısal boyuttaki çalışmaları değerlendirebilecek ve
bunları etkili biçimde uygulayabilme |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Dil nedir? |
2. Hafta |
Dil nedir? |
3. Hafta |
Morfoloji: Dilin Kelimeleri |
4. Hafta |
Morfoloji: Dilin Kelimeleri |
5. Hafta |
Tümcebilim: Dilin Cümle Yapıları |
6. Hafta |
Tümcebilim: Dilin Cümle Yapıları |
7. Hafta |
Ara Sınav |
8. Hafta |
Dilin Anlamı |
9. Hafta |
Dilin Anlamı |
10. Hafta |
Sesbilim: Dilin Sesi |
11. Hafta |
Sesbilim: Dilin Sesi |
12. Hafta |
Görevsel Sesbilim: Dilin Ses Yapıları |
13. Hafta |
Görevsel Sesbilim: Dilin Ses Yapıları |
14. Hafta |
Sesbilimsel Analiz |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Victoria,F., Rodman,R. & Hyams, N. (Tenth Edition) An introduction to language. Calder Foundation, NewYork, USA. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | PY1 | 4 | 4 | PY2 | 1 | 1 | PY3 | 4 | 3 | PY4 | 1 | 1 | PY5 | 1 | 1 | PY6 | 4 | 4 | PY7 | 3 | 1 | PY8 | 3 | 1 | PY9 | 2 | 2 | PY10 | 1 | 1 | PY11 | 1 | 2 | PY12 | 1 | 2 | PY13 | 1 | 1 | PY14 | 4 | 5 | PY15 | 2 | 1 | PY16 | 4 | 3 | PY17 | 2 | 2 | PY18 | 2 | 4 | PY19 | 1 | 2 | PY20 | 1 | 1 | PY21 | 3 | 1 | PY22 | 2 | 1 | PY23 | 1 | 2 | PY24 | 1 | 1 | PY25 | 1 | 3 | PY26 | 3 | 1 | PY27 | 3 | 2 | PY28 | 3 | 2 | PY29 | 2 | 2 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |