ELTC 105


Ders Adı Ders Kodu Bölüm Seviye
Dinleme ve Sesletim I ELTC 105 İngiliz Dili Eğitimi (2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı ve Sonrası) Lisans

Dersin Yarıyılı
(Dersin Dönemi)
Eğitim Öğretim Yöntemleri
Krediler
Teori Uygulama Laboratuar Projeler/Alan Çalışması Seminerler/Çalışma Grupları Diğer Toplam Kredi AKTS Kredisi
01
(Güz)
28 50 78 2 2

Ders Sorumluları Prof. Dr. Mehmet DEMİREZEN
Dersin Sunulduğu Dil İngilizce (English)
Dersin Türü Zorunlu
Ön Koşul -
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar -
Dersin Amacı Farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümlemek; ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri; öğrenme ve üretme amacıyla sesbilimsel çevriyazım.
Dersin İçeriği Bu dersde öğrenciler ingilizce fonotik bilgilerini alacak ve çeşitli dinleme teknikleri öğrenecekler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) 1 İngilizce'de anlamı değiştiren sesleri doğru üretebilme 2 İngilizce'de anlamı değiştirmeyen sesleri doğru üretebilme 3 İngilizce'de anlamı değiştiren sesler ile anlamı değiştirmeyen sesleri birbirinden ayırabilme 4 İngilizce'deki çekim eklerini doğru sesletebilme 5 İngilizce'nin farklı hece tiplerini doğru üretebilme
Dersin Veriliş Biçimi Örgün Öğretim
Dersin Gidişatı
Hafta Konular
1. Hafta Kelime ve Sayılarda Vurgulanan Heceler; Vurgu Değişimi
2. Hafta Düşen ve Yükselen Tonlama
3. Hafta Cümlelerde Vurgu; En Önemli Kelime
4. Hafta Güçlü ve Zayıf Telaffuzlar
5. Hafta Vurgulanmayan Heceler ve Kelimelerde /ə/ ; can and can’t
6. Hafta Vurgulanmayan Heceler ve Kelimelerde /ər/; or içeren Tercih Sorularında Tonlama
7. Hafta Öbek Grupları
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Kontrast Göstermek İçin Vurgu ve Tonlamayı Kullanma
10. Hafta Ünlü Seslerin Bağlanması; Vurgu ve Zamirler
11. Hafta Olumsuz Daralmalar
12. Hafta Bileşik İsimlerde Vurgu; Cümle Ritmi ve Zamanlama
13. Hafta Öbek Eylemlerde Vurgu ve Bağlama
14. Hafta Düşen Tonlamalı Soru Eklentileri
Değerlendirme Ölçütleri
  Toplam Katkısı (%)
Ara Sınav (%) 40
Kısa Sınavlar (%)
Ödevler (%)
Uygulamalar (%)
Laboratuar (%)
Projeler/Alan Çalışması (%)
Seminerler/Çalışma Grupları (%)
Final (%) 60
Diğer (%)
Toplam(%) 100
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar Demirezen, M. (1987). Articulatory Phonetics and the Principles of Sound Production. Yargı Yayınları
Staj / Uygulama
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi

 

ÖÇ1

ÖÇ2

ÖÇ3

ÖÇ4

ÖÇ5

PY1

 

 

 

 

 

PY2

 

 

 

 

 

PY3

 

 

 

 

 

PY4

 

 

 

 

 

PY5

 

 

 X

 

 

PY6

 X

X

X

PY7

 

 

 

 

 

PY8

 

 

 

 

 

PY9

 

 

 

 

 

PY10

 

 

 

 

 

PY11

 

 

 

PY12

PY13

 

 

 

 

 

PY14

 

 

 

 

 

PY15

 

 

 

 

 

PY16

 

 

 

 

 

PY17

 

 

 

 

 

PY18

 

 

 

 

 

PY19

 

 

 

 

 

PY20

 X

PY21

 X

 X

 X

 X

PY22

 X