Ders Sorumluları
|
Prof. Dr. Mehmet Demirezen |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Dersin temel amacı öğrencilere dilin çok boyutluluğunu, dil ediniminin ve
kullanımının temel kavramlarını öğretmek, bu yolla dil öğretiminin salt dilbilgisi
öğretimiyle sınırlandırılamayacağı konusunda bilinç geliştirmelerine katkı
sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
Dilbilim I dersinin devamı olarak dil -toplum, dil-kültür, dil edinimi, edim bilim,
söylem çözümlemesi konuları ele alınacak, dilin yapı düzlemi ötesindeki işleyişi
irdelenecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar
şunlardır; ÖÇ-1 Dile ilişkin daha bütüncül bir görüş kazanır ÖÇ-2 Dil-toplumkültür
bağıntısı konusunda bilinçlenir ÖÇ-3 Dil öğrenimi ve öğretimindeki temel
eksikleri daha bilinçli biçimde değerlendirir |
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Lehçeler: Bölgesel lehçeler ve Sosyal lehçeler |
2. Hafta |
Temas Halindeki Diller: Lingua Francas, Pidgins, Creoles, İki dillilik |
3. Hafta |
Dil ve Eğitim: İkinci Dil Öğretim Yöntemleri, İki Dilli Eğitim |
4. Hafta |
Kullanılan dil |
5. Hafta |
Ses Değişiminin Düzenliliği, Fonolojik Değişim, Morfolojik Değişim,
Sözdizimsel Değişim |
6. Hafta |
Sözcüksel Değişim |
7. Hafta |
Ölü Dilleri Yeniden Oluşturma, Soyu Tükenmiş ve Tehlike Altındaki Diller,
Dil Türleri |
8. Hafta |
Ara sınav |
9. Hafta |
Çocukların Dil Kapasitesi: Dil Ediniminde Aşamalar |
10. Hafta |
Çocukların Dilsel Kapasitesi: Sesbilim Edinimi, Sözcük Anlamının
Edinimi, Morfolojinin Edinimi |
11. Hafta |
Çocukların Dil Kapasitesi: Sözdizimi Edinimi, Pragmatik Bilimi Edinimi,
İşaret Dili Edinimi |
12. Hafta |
Dil Ortamının Rolü: Yetişkinlerin Girdileri |
13. Hafta |
Birden Fazla Dil Bilmek: Çocuklukta İkidillilik |
14. Hafta |
Birden Fazla Dil Bilmek: İkinci Dil Edinimi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Fromkin,V.R., N.Hymas & Rodman, R. (2009) An introduction to language.
(10th ed) |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | ÖÇ2 | ÖÇ3 | PY1 | 3 | 2 | 3 | PY2 | 3 | 3 | 1 | PY3 | 2 | 2 | 3 | PY4 | 1 | 2 | 2 | PY5 | 3 | 4 | 3 | PY6 | 2 | 2 | 2 | PY7 | 3 | 2 | 2 | PY8 | 3 | 2 | 2 | PY9 | 1 | 2 | 2 | PY10 | 1 | 2 | 2 | PY11 | 1 | 1 | 1 | PY12 | 2 | 3 | 2 | PY13 | 2 | 1 | 1 | PY14 | 5 | 4 | 4 | PY15 | 2 | 3 | 2 | PY16 | 3 | 3 | 3 | PY17 | 2 | 2 | 1 | PY18 | 2 | 4 | 3 | PY19 | 2 | 2 | 2 | PY20 | 2 | 2 | 2 | PY21 | 3 | 2 | 2 | PY22 | 3 | 1 | 3 | PY23 | 2 | 4 | 3 | PY24 | 1 | 1 | 1 | PY25 | 2 | 2 | 2 | PY26 | 2 | 2 | 4 | PY27 | 3 | 3 | 4 | PY28 | 3 | 3 | 4 | PY29 | 2 | 2 | 4 |
1= Çok az 2= Az 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |