Ders Sorumluları
|
Prof.Dr. Abdülvahit ÇAKIR |
Dersin Sunulduğu Dil |
İngilizce (English) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
Ön Koşul yoktur. |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, İngilizce öğretmeni adaylarının yabancı dil öğretiminde yaklaşım, yöntem ve teknik kavramlar, arasındaki ayrımları ve bu kavramların İngilizce öğretimindeki önemini kavramasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği |
İngilizce öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; İngilizce öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; İngilizce öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının İngilizce öğretimine yansımaları; İngilizce öğretiminde temel beceriler; sınıf-içi uygulama örnekleri; İngilizce öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir İngilizce öğretiminin bileşenleri; İngilizce öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersin sonunda öğrenciler:
1) Dil öğrenim ve öğretim yöntemlerinin altında yatan temel prensiplerin, İngilizce öğrenim ve öğretim yaklaşımlarına yansımasını ve bu amaçla kullanılan tekniklerin dil öğrenme ve öğretme sürecindeki uygun kullanımlarının anlaşıldığını gösterir.
2) Dil öğretimindeki yöntem ve yaklaşımların, tarihsel arka planlarını, ortaya çıkış nedenlerini ve günümüz öğretim teknik ve yöntemlerine yansımalarını eleştirel olarak değerlendirir.
3) İngilizce öğrenim ve öğretiminin 21. yüzyıldaki yerini sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan eleştirel olarak analiz eder.
4) İngilizce öğretiminde tarihsel gelişmeleri, yaklaşımları ve bunların günümüz uygulamalarına yansımalarını eleştirel olarak değerlendirir.
5) Türkiye’deki güncel İngilizce öğretim uygulamalarını sentezleyerek kendi öğretim yaklaşım ve felsefesini belirtebilir.
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Giriş: İngiliz Dili Öğretim Metodolojisinde Temel Kavramlar |
2. Hafta |
Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi |
3. Hafta |
Doğrudan Yöntem |
4. Hafta |
Doğrudan Yöntem |
5. Hafta |
İşitsel-Dilsel Yöntem |
6. Hafta |
İşitsel-Dilsel Yöntem |
7. Hafta |
Sessiz Yol Öğretimi |
8. Hafta |
Ara Sınav |
9. Hafta |
Telkin Yöntemi |
10. Hafta |
Telkin Yöntemi |
11. Hafta |
Topluluk Danışmalı Dil Öğretimi |
12. Hafta |
Topluluk Danışmalı Dil Öğretimi |
13. Hafta |
İletişimsel Dil Öğretimi |
14. Hafta |
İletişimsel Dil Öğretimi |
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
Final notu %100= %60 final sınavı notu + %20 sınıf içi sözlü sunu + %20 demo videosu |
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
Larsen-Freeman, Diane. 2000. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press. |
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
|