Ders Sorumluları
|
Dr. Öğrt. Üyesi Ergenekon SAVRUN |
Dersin Sunulduğu Dil |
Türkçe (Turkish) |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Ön Koşul |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin Amacı |
Öğrencilerimize Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında bilgi sahibi yapmaktır |
Dersin İçeriği |
Derste Osmanlı Devleti’nin gerilemesi ile başlayıp, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulması süreci incelenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) |
Bu dersi tamamlayan ve başarılı olan öğrencilerin elde edeceği kazanımlar şunlardır;
ÖÇ-1Cumhuriyet’in geçmişini bilme, yaşadığı dönem hakkında yorum sahibi olma, gelecek dönem hakkında da yorum yapabilecek bilgi donanımına sahip olma
|
Dersin Veriliş Biçimi |
Örgün Öğretim |
Dersin Gidişatı |
Hafta |
Konular |
1. Hafta |
Mondros Mütarekesi sonrası siyasî hesaplar ve işgallerin Başlaması |
2. Hafta |
Azınlıkların Mütareke sonrası faaliyetleri |
3. Hafta |
Millî Cemiyetlerin ortaya çıkışı |
4. Hafta |
Millî Mücadele’nin Lideri: Mustafa Kemal Paşa |
5. Hafta |
Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkışı, Amasya Tamimi ve Kongreler |
6. Hafta |
Misak-ı Millî’nin ilânı ve TBMM’nin açılması
|
7. Hafta |
Askerî ve Siyasî mücadele ve gelişmeler, Lozan Barış Konferansı |
8. Hafta |
Cumhuriyet dönemi ve Türk İnkılâbı ve Aydınlanma dönemi |
9. Hafta |
Cumhuriyet’in kuruluşu ve yapılan İnkılâplar |
10. Hafta |
Atatürk dönemi Türk iç ve dış politikası (1923-1932)
|
11. Hafta |
Atatürk dönemi Türk iç ve dış politikası (1932-1938) |
12. Hafta |
Türk İnkılâp Tarihi (1938-1946) , Türk İnkılâp Tarihi (1946-1960) |
13. Hafta |
Türk İnkılâp Tarihi (1960-1980) |
14. Hafta |
FİNAL SINAVI
|
|
Değerlendirme Ölçütleri |
|
Toplam Katkısı (%) |
Ara Sınav (%) |
40 |
Kısa Sınavlar (%) |
|
Ödevler (%) |
|
Uygulamalar (%) |
|
Laboratuar (%) |
|
Projeler/Alan Çalışması (%) |
|
Seminerler/Çalışma Grupları (%) |
|
Final (%) |
60 |
Diğer (%) |
|
Toplam(%) |
100 |
|
Dersin Kitabı ve/veya Kaynaklar |
1. Yalçın E. S., 2004, Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Siyasal Yayınevi, Ankara.
2. Nutuk-Söylev, TTK Kurumu, Cilt 1-3, Ankara 1999.
3. Armaoğlu F., 1992, 20.Yüzyıl Siyasî Tarihi (1914-1980), Ankara
|
Staj / Uygulama |
|
Program Yeterlilikleri (PY) ve Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ) İlişkisi |
| ÖÇ1 | PY1 | 1 | PY2 | 1 | PY3 | 1 | PY4 | 1 | PY5 | 1 | PY6 | 1 | PY7 | 1 | PY8 | 1 | PY9 | 1 | PY10 | 1 | PY11 | 5 | PY12 | 1 | PY13 | 1 | PY14 | 1 | PY15 | 1 | PY16 | 1 | PY17 | 1 | PY18 | 2 | PY19 | 1 | PY20 | 1 | PY21 | 3 | PY22 | 1 | PY23 | 2 | PY24 | 1 | PY25 | 1 | PY26 | 2 | PY27 | 2 | PY28 | 2 | PY29 | 2 |
1= Çok az 2= Biraz 3= Orta 4=Oldukça 5=Çok fazla |